D-day i andra led?

Narcissa

Trådstartare
Vad säger ni om det? Hiss eller diss?
Jag har hört så himla mycket negativt om D-day att jag är himla skeptisk.
Avkomman är tävlad msv-hoppning men är det en stam att avla på?
Vad säger ni experter?

Sv: D-day i andra led?

Jag har träffat en del D-day hästar och har blivit väldigt förtjust i de. Dock har det vara ganska skarpa, men klarar man bara av den typen utav häst så är de fantastiska. Skulle gärna ha köpt en avkomma med D-day i andra led, dock beroende på vem fadern är. Kanske inte det bästa att lägga en hingst som är känd för att lämna skarpa avkommor ovanpå ett D-day sto.

I andra led tycker jag man verkar få lagom mycker humör för att få en bra tävlingshäst.
Men är det för att sälja som föl kan en sån morfar göra det lite knepigt.

Var nere på arbetsintervju hos relativt skånekänd dressyrtränare som kräktes på mig när jag nämnde D-Days skarpa rykte. Hon hade i Frankrike träffat på en hel del med han både i första och andra led som var fantastiska.

Min veterinär jublade inte när jag berättade inför kastreringen att min hade D-Day i andra led då de ston hon seminerat med han i stammen var tjurputtar som sparkade. Och sparkade, det gjorde min med.

Min åsikt grundar på EN (Rayban / Rascalino - D-Day) är att skärpa finns men jag vill också ha det i min kommande tävlingshäst. Han kräver att man pekar med hela handen och är bestämd. Sen om det är pga morfar eller miljö eller nått annat vet jag inte. Hur som ser jag inget negativt med skärpa bara man behärskar det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Samhälle Jag upplever att det är mycket mer krav här än i andra länder. Jag har ju bott i några andra länder också. Svensken måste se så himla...
11 12 13
Svar
250
· Visningar
14 268
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 419
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 330
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar