D-day i andra led?

Narcissa

Trådstartare
Vad säger ni om det? Hiss eller diss?
Jag har hört så himla mycket negativt om D-day att jag är himla skeptisk.
Avkomman är tävlad msv-hoppning men är det en stam att avla på?
Vad säger ni experter?
 
Sv: D-day i andra led?

Jag har träffat en del D-day hästar och har blivit väldigt förtjust i de. Dock har det vara ganska skarpa, men klarar man bara av den typen utav häst så är de fantastiska. Skulle gärna ha köpt en avkomma med D-day i andra led, dock beroende på vem fadern är. Kanske inte det bästa att lägga en hingst som är känd för att lämna skarpa avkommor ovanpå ett D-day sto.
 
Sv: D-day i andra led?

I andra led tycker jag man verkar få lagom mycker humör för att få en bra tävlingshäst.
Men är det för att sälja som föl kan en sån morfar göra det lite knepigt.
 
Sv: D-day i andra led?

Var nere på arbetsintervju hos relativt skånekänd dressyrtränare som kräktes på mig när jag nämnde D-Days skarpa rykte. Hon hade i Frankrike träffat på en hel del med han både i första och andra led som var fantastiska.

Min veterinär jublade inte när jag berättade inför kastreringen att min hade D-Day i andra led då de ston hon seminerat med han i stammen var tjurputtar som sparkade. Och sparkade, det gjorde min med.

Min åsikt grundar på EN (Rayban / Rascalino - D-Day) är att skärpa finns men jag vill också ha det i min kommande tävlingshäst. Han kräver att man pekar med hela handen och är bestämd. Sen om det är pga morfar eller miljö eller nått annat vet jag inte. Hur som ser jag inget negativt med skärpa bara man behärskar det.
 

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 641
Senast: Jerseyite
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 085
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 343
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 794
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp