FT_ryttare

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp av er bukemänniskor!
Jag vill veta lite om hingsten Cyrill . tror han e född 1971 o död 1991.
Men hur såg han ut, hur stor var han , vad har han lämnat osv...

Hoppas på hjälp!!

Sv: Cyrill?

Här finns hans stam. Jag ska fixa dit ett foto också (hade lagt in ett tidigare, som någon ersatt med en länk som inte funkar :smirk: )

Cyrill föddes mycket riktigt 1971 och dog 1991. Han ägdes i hela sitt liv av sin uppfödare Staffan Hammarsköld, som då bodde i Gnesta. Cyrill kom från stofamilj (46) som är känd för sina framstående hopphästar. Det fanns en tråd om den familjen för någon vecka sedan, sök efter Notre Dame 6167. Hon tävlade t o m msv A-svår B hoppning. Bland hennes syskon fanns 5 hästar med placeringar i svår hoppning, flera på internationell nivå.

Cyrill själv hade 15 placeringar i msv hoppning och 1 i svår hoppning.

Vid sin död var han premierad A. Till och med 1989 hade han lämnat 9 stamboksförda ston, en avkomma i svår hoppning, 5 i msv hoppning och 1 i msv dressyr.

Cyrills exteriöra utlåtande var: Långlinjerad och stor men harmonisk hingst med god överlinje. Står över mycket mark. Grovbent. åttliga rörelser i skritt och trav.
172 - 198 - 23 cm.

Här är han!

Cyrill523.jpg

Vi hade en jättefin häst e. Cyrano (som var pappa till Cyrill)

Han hette Utopi:
utopi2.JPG

På fotot är han 27 år gammal, han dog samma år och arbetade som polishäst i Stockholm som ung. Snällare häst har nog inte funnits :love:

Notre Dame är även mor till godkände hingsten Notre Fils e. Nepal. Även den tillhörde Hammarsköldx tror jag.

Nej, det gjorde han inte. Han tillhörde Rene Flück, men var förstås född hos Hammarsköld.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka