Cykla med valp

Sv: Cykla med valp

Cykel kärrra:idea: Har sett många ha sina jyckar i en sån. Alt cykelkorg men det är ju för lite mindre hudar.

Ja jag funderade faktiskt på om jag skulle testa att stoppa henne i cykelkorgen, den är ganska rejäl och hon skulle nog få plats att sitta i den... får testa i morgon och se vad hon säger:D cykelkärra hade ju vart hur bra som helst men får väl jobba på att fixa en sådan så jag har en till nästa gång bilen inte är närvarande...

Senast ändrad av en moderator:

Cyckelkorg fugerar bra ialla fall till den lilla dvärgpudeln jag bruka passa. Var noga med att sätta fast vovven bara så att den inte kan hoppa ur.

Jag skulle lämna valpen hemma då i såfall, inte cykla och belasta den medans den växer... Jag har ju en betydligt mindre vovve så när hon var valp åkte hon innanför jackan när jag cyklade till stallet och sen när hon var för stor för det så hade jag henne i cykelkorg och det har jag fortfarande. Kommer vänta tills hon blir 1½ innan jag cyklar med henne.

Din kanske skulle springa på gräset, vad vet jag. Jag vet bara att min hund inte gör det.

Jo hon skulle ha sprungit på gräset och hon har varit med när jag har cyklat till jobbet så är duktig på det...

(för att ingen ska bli upprörd över att jag cyklat med henne kan jag säga att det är ca. 500m till jobbet och jag cyklar bara för att få med mig alla grejer och för att hon ska lära sig det)

Humm...hur ska jag förklara...sele som jag fäster med kopplet undermagen och i korgbotten Så pass kort koppel att hunden bara kan sitta..typ

Humm...hur ska jag förklara...sele som jag fäster med kopplet undermagen och i korgbotten Så pass kort koppel att hunden bara kan sitta..typ

förstår nog på ett ungefär, får kika lite på det och se om jag kan hitta någon lösning... känns så tråkigt att behöva lämna henne hemma eftersom hon älskar att vara ute i stallet:(

Jag cyklar ofta med min hund men då har jag honom i cykelkorgen.

an ska väl inte cykla med en hund förns den växt klart.. Eller?

Hur kan man ens komma på tanken ????

Om du läser hela tråden så ser du att jag frågade mycket för att få andras åsikter om det... och min plan har varit att lämna henne hemma men jag har fått många kommentarer från folk som säger sig ha mycket hundvana att jag är på tok för sjåpig med henne... tycker att många som frågar saker här på buke brukar få vettiga svar även fast en del tyvärr nöjer sig med att ge kommentarer istället för att ge konstruktiva svar

Senast ändrad av en moderator:

Men du menar inte på allvar att du ens övervägt tanken att cykla med en valp 6 km t.o.r i jan månad,flera dagar i rad.
Jag är chockad.
Det mest konstruktiva jag kan komma på är: köp vandrande pinnar-de kräver inget sunt förnuft !

Men du menar inte på allvar att du ens övervägt tanken att cykla med en valp 6 km t.o.r i jan månad,flera dagar i rad.
Jag är chockad.
Det mest konstruktiva jag kan komma på är: köp vandrande pinnar-de kräver inget sunt förnuft !

Alltså du är ta mig fan otrolig.
Du är nåt så förbannat otrevlig och negativ i istort sett varje tråd jag sett dig skriva i! Vart får du allt ifrån? :crazy:

Lägg ner med att spy galla på allt och ingenting om du inte har ngt. bättre att komma med.

Cykelkorg tycker jag låter bäst! En så ung hund ska absolut inte springa bredvid en cykel i flera kilometer, ja, över en mil, den ska vara minst året gammal och då börja träna långsamt, med kortare sträckor!
Men jag känner folk som har med sig sin hund i cykelkorg på månadslånga cykelsemestrar kors och tvärs land och rike kring! Det är iochförsig en tax, men ryms vovven i en rejäl cykelkorg, och inte kan hoppa ut, så tycker jag det låter buskul! Mycket roligare än att sitta hemma!

Nej det har aldrig slagit mig tanken.

Men jag har gjort många fel i mina hunddagar ( vissa fel avstyrdes genom att jag rådfrågade andra )

Du däremot har väl aldrig behövt rådfråga någon om något någon ynka gång ?
Annars tycker jag att du ska tagga ner lite av den där besserwisser "är du helt dum i huvudet" attityden .. *tips*

Jag hade sett till att rida hästen seriöst dagarna innan cykelperidoen och sedan låta den vila/skritta ut kortare svängar för att således minska ner på tiden i stallet, och med gott samvete kunna lämna valpen hemma medan. Jag håller med övriga om att 6 km t.o.r är alldeles för långt för en 5-månaders.

Hästen vilar för tillfället så det blir inga långa dagar i stallet nu=)

Jag är chockad.

Genom att jag skrev här och har fått en del konstruktiva svar så har jag bland annat fått förslaget att man kan ha cykelkärra. Den tanken har inte slagit mig innan så det var ju hur bra som helst. Och som sagt min plan har varit att lämna henne hemma men jag ville veta hur folk här tänkte. Att du bli chockad skiter jag fullständigt i och har man inget konstruktivt att komma med tycker jag att man lika gärna kan strunta i att svara.

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 458
Senast: lirco11
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 231
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 782
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka