Cykla med valp

Sv: Cykla med valp

Min hund kan sitta i cykelkorgen när jag cyklar. Din kanske inte är större utan att den får plats också?

Man ska inte cykla med en valp pga. att de inte är färdigväxta från 1 års ålder (kan växa till de är ca. 3 år). Man belastar leder o muskler som kan ge skador sen i framtiden. Jag hade inte cyklat med hunden fråns den är HD röntgad.

Hästen vilar för tillfället så det blir inga långa dagar i stallet nu=)

Då ser jag ingen anledning att ta med valpen öht, låt den stanna hemma och sova medan du är borta så är h*n pigg och utvilad för träningspass eller lek när du kommer hem :idea:
Lite ensamhetsträning får du på köpet. Finns bara fördelar med att lämna den hemma nu när förutsättningarna är som de är.

Hur stor är hon? Går hon i en så rekommenderar jag ryggsäck! Mina briarder har åkt ryggsäck på cykelturer så länge dom gick ner i den. Det är bra om säcken har ett snölås med dragsko så kan man "dra åt" det om halsen, då kan hunden inte få upp tassarna och komma ur.

Mina hundar har gillat att hänga där på ryggen med nosen på axeln och kika. Dom har rymts till åtminstone 4 månader så jag tycker väl att din borde gå ner...

I_ryggsack.jpeg

Senast ändrad:

Får din hund inte plats i cykelkorg? Eller den kanske är för stor? Min älskar att sitta i korgen och spana på allt folk.
P101046777.jpg

Inläggat skulle skickas till personen som startade tråden. Blev fel sorry

Åh vad kul att se din hund i cykelkorgen! Det är nog ungefär samma storlek som jag har på både hund och korg:D

Och vad härligt med hunden i ryggsäcken! Men tror jag testar med cykelkorgen först iaf:idea:

Åh vad kul att se din hund i cykelkorgen! Det är nog ungefär samma storlek som jag har på både hund och korg:D

Och vad härligt med hunden i ryggsäcken! Men tror jag testar med cykelkorgen först iaf:idea:

Ja han älskar den. Jag hade en större korg innan i trä som jag köpt ei djuaffären men den gillade han inte. han tyckte om denna bättre som var lite mindre så han kunde luta sig bak och sitta skönt i den hehe. Lägger ut en dyna i botten och där sitter han hur bra som hellst. Tycker jag du ska testa. Jag cyklar ofta med honom istället för att ta bilen.

Fördelen med säcken framför cykelkorgen är att du har mindre problem med att sätta fast hunden. Du behöver ingen sele eller annan fastsättning om du kan dra åt såpass att den inte får upp tassarna. Sen tror jag att hunden upplever det som stadigare på din rygg istället för på cykeln.

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 458
Senast: lirco11
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 231
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 782
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka