cushing syndrom

EviTHa

Trådstartare
Är det någon som har en häst ponny med cushing syndrom som haft det ett tag? Hur har ni hanterat det? Har det hänt någon förändring i hästens betende? Får så olika svar av vetrinärerna.

Sv: cushing syndrom

Om du söker på cushing i hästvård, den som vi är i nu så kommer trådar upp med erfarenhet och frågor!:)

Gå med i yahoo gruppen "ecir horse". Där finns all information du behöver! Veterinärer överlag och särskilt svenska (lite bättre i UK och US) vet tyvärr väldigt lite om ppid/cushings. Oftast bara några få särskilt intresserade som är up to date.

Vi har en shettis som precis i dagarna har fått diagnosen cushing. Han kommer nu få gå på en medicin och vi får se om han svarar på den.
Hans symtom är att han inte fällt sin päls och fång. Sedan har han ibland varit tungandad men det beror nog inte på detta. Han är IR också. Stackars lille ponnyn. Men förhoppningsvis svarar han på medicinen:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 966
Senast: morgaine
·
Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 667
Senast: Sirap
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 429
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka