CRX och oriental

cirkus

Trådstartare
Jösses, jag har tackat ja till att akut ta hand om två äldre damer en CRX och en orientalkorsning. Deras matte har avlidit och det är kris och panik.

Hur ska det gå då ? Med mina två soffpotatisar (ragdolls), min huskatt och min lilla hund ?
 
Sv: CRX och oriental

Ojsan! Men du det kommer nog gå bra. Har du ett separat rum där du kan ha "jourkatterna" ett tag?
 
Sv: CRX och oriental

Jag har ett separat hus ! Som sitter ihop med resten av huset...låter skumt, men mitt hur består av två ihopbyggda torp, så ett av torpen kan vara jourkatternas hem, de kommer att kunna titta på de andra katterna genom ett fönster. Så småningom så kan man göra en kompostgallerdörr mellan de två avdelningarna. Det om oroar lite är att den delen av huset inte används alls så mycket av oss och jag vill ju att nykomlingarna ska vara med oss människor så mycket som möjligt. Ett annat alternativ är att min ena dotter tar dessa två katter.

Hon bor i en relativt liten lägenhet och de skulle i så fall vara ensamma ganska mycket på dagarna. MEN de är ju två och de är ju relativt gamla
 
Sv: CRX och oriental

Till min stora glädje verkar det som om dessa två äldre damer kommer att få ett permanent hem direkt ! Åh vad jag blir glad.
 
Sv: CRX och oriental

Det låter ju perfekt! Ni kanske kan se till att vara där lite just när katterna är där. Låter ju toppen att de har ett nytt hem som väntar! :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 549
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 670
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 001
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp