Crubnix på näsan...

skuggi

Trådstartare
Vet inte om tråden ligger rätt.. testar här iaf..

Där jag binder upp mina hästar är det en träplanka i trevlig bithöjd, den ingår tyvärr i våran veranda och jag vill inte få den uppäten... :crazy:
Så jag for till Hööks och köpte Crubnix (har för mig den hette så) och smetade på plankan. Men tror ni hästarna brydde sig?? Ställde sig och slickade och bet ändå! Men! Plötsligt börjar valacken istället att tokklia sig på nosen mot brädan (med Crubnix på :crazy: ), som en tok kliar han.. Helt rabiat, bara stod och gjorde konstiga miner och försökte klia sig på mig så fort jag kom i närheten!
Är det verkligen såhär det ska fungera? Jag tänker att hästen nog inte fattade sammanhanget när det dröjde en stund innan det började klia..? Dessutom stod det på burken att man skulle undvika att få det på HUD och i ögon... Men? Är det inte farligt för hästen att få det i munnen om det är farligt för oss att få det på skinnet?
Hmm... några tankar? Vad använder ni för att få dem att sluta gnaga på saker?

Sv: Crubnix på näsan...

Jag använder något klet(glömt namnet) jag köpte i en ridsportbuktik här i närheten,
enligt säljaren är mojset helt smaklöst, däremot luktar det :devil:, och att just lukten
"skrämmer" bort hästen sas. Funkar gör det iaf. ;)

Liknande trådar

Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Hannah0407
·
V
Foder & Strö En vän till mig läste idag i en tidningsartikel om hur giftig vitsippan är. Där stod endast ur människans synvinkel och att ett barn som...
Svar
6
· Visningar
5 366
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama