Crock-pot?

Angel

Trådstartare
Funderar på att köpa en crock-pot. Är det någon som har en och kan säga om det är värt pengarna? Tycker laga mat till mig själv är jättetråkigt så tanken på att kunna ösa ner lite saker i en gryta av större variant innan jag går och lägger mig (jobbar natt) för att sen när jag vaknar ha mat och ett par matlådor klara låter minst sagt lockande. Förutsatt att man faktiskt använder den och den fungerar som den ska.

Har en mycket matlagningsintresserad vän (jobbar med matlagning) och hon avgudar sin Chock pot. Och bilderna hon lägger ut är minst sagt lockande...

Funderar på att köpa en crock-pot. Är det någon som har en och kan säga om det är värt pengarna? Tycker laga mat till mig själv är jättetråkigt så tanken på att kunna ösa ner lite saker i en gryta av större variant innan jag går och lägger mig (jobbar natt) för att sen när jag vaknar ha mat och ett par matlådor klara låter minst sagt lockande. Förutsatt att man faktiskt använder den och den fungerar som den ska.

Min brorsa fick en när vi båda fortfarande bodde hemma. Blev många maträtter i den innan han flyttade och hab använder den fortfarande flitigt. Maten blir väldigt god, mer smak än annars och skönt att ha det klart.
Dock rekommenderar jag att köpa den med timer.

Mycket väl värd pengarna!
Jag tycker som någon annan säger att det nog är värt att inte köpa den billigaste. Jag har en som är liten och billig, min bror + svägerska har en dyrare med fler finesser. Ångrar att jag inte skaffade en med fler finesser, men behövde en så liten som möjligt. :p

Kunde inte låta bli att surfa runt lite, det är 4,7 liters som är den minsta med timer ser det ut som.

Å andra sidan: det är ju bra att kunna köra en hel kyckling, även om man bara är en eller två i hushållet. Å tredje sidan kostar en separat timer en bråkdel av prisökningen....

Det här receptet skulle nog kunna motivera ett inköp: http://www.crockpot.se/recept/italienska-kottbullar/

Italienska-kottbullar-458x399.jpg

Jag har en! Inte en riktig märkes utan en vanlig billigare. 4,7L med high low och autolägen. Har lagat massor av mat i den! Älskar att laga mat men ibland blir det ju heldagar på annat håll och vad är då mer praktiskt än att ha en färdig pulled pork, köttgryta eller kyckling som är så mör att den trillar av benen? Är helt frälst :D Den lagar den godaste lasagnen som finns också, men det tar lite kortare tid.

Liknande trådar

Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 442
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 531
Senast: mars
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 445
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 760
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama