Kör ni något speciellt märke på inläggen - eller ni köper på ebay?
Jag köper inlägg och blöjor från samma säljare på eBay.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kör ni något speciellt märke på inläggen - eller ni köper på ebay?
Jag köpte 10 pocketblöjor av budgetmodell, men har haft problem med läckage av kiss. Ska köpa bambuinlägg tänkte jag samt en eller två AIO från Poops som jag har bekanta som rekommenderar.
Några andra tankar angående läckande tygblöja?
Det läcker runt benen. Har svårt att få blöjan att sitta ordentligt runt låren.Det beror nog lite på var den läcker. Jag har inte haft problem med det, men använder pocketblöjorna som AI2 och är noga med benresåren. Plus byter ofta eftersom bebisen är något av en sprinkler
Jag gjorde limpvikning, det var den jag fick till... Har imse vimses blöjor och blöjbyxa.En del kläder är inte gjorda för tygblöjerumpor, och en del vikblöjor blir väldigt stora i exempelvis limpvikning.
Vad gjorde du för vikning, vad har du för vikblöja och vad har du för skal ?
Jag gjorde limpvikning, det var den jag fick till... Har imse vimses blöjor och blöjbyxa.
Bodyn jag försökte få på var visserligen från hm så det kan ju vara en del i problemet, de har ju väldigt märkliga storlekar tycker jag.
Barnet är ju bara 3 veckor lite drygt så hon är ju inte sååå stor ännu, även om hon är stor för sina tre veckor ;-)
Bra tips! Inser också att jag nog har två olika storlekar på blöjor hemma så jag kanske ska se till att veta vilken jag tar nästa gång!Prova med en halv vikblöja, eller en liten handduk (Ica Maxi har 5p för 29kr) . Det var först runt 6kg som jag tyckte limpvikning blev ok på min tjej, innan det blev det groteskt stort.
Bra tips! Inser också att jag nog har två olika storlekar på blöjor hemma så jag kanske ska se till att veta vilken jag tar nästa gång!
6 kg, ja det blir väl i nästa vecka någon gång då, 5,3 hos bvc i går ;-)
Nu har vi också fått problem med läckande blöjor. De sitter nog inte tillräckligt tätt runt låren tror jag. Gullungen är lite spinkig av sig. Hade problemet för några månader sedan, men då växte han i nästa snäppet på någon vecka (minst knäppningen var för liten, nästa lite för stor) och så var problemt löst. Nu växer han ju inte så fort (är drygt 15 månader). Har varit nödd och tvungen att anvädna engångs ett tag, men han blir ju så röd av dem så det känns inte kul. Vi använder pockets med vikblöjor i. De medskickade inläggen funkar inte alls.
Hilfe?
Ni använder pockets va? "Charlie banana" har blöjor där man själv kan dra åt resåren i benen ta en titt på dom.
Finns just nu på rea på lilleMoln
Tack för tipset! Något såndant behöver vi kanske (fast det känns surt att köpa nya blöjor). Tyvärr hittade jag dem bara för 25 € här och det är för dyrt tycker jag... Följdfråga: fins det prisvärda pullups i tyg? Gossenbarnet hatar blöjbyten, men stiger glatt i pullups. Såna där träningbyxor är väl inte i "blöjkvalitet"?
Allmän fråga till er som använder, har i dagsläget en formsydd och fem ai2-skal i olika utföranden att prova till en början. 20 ilägg. Är det rimligt att klara sig på vid heltidsanvändning? Enligt butikerna är det rekommenderad mängd, men alla som använder har ju hur många skal som helst. För att det är roligt (det är det ju!) eller nödvändigt?