Crabbet distansavel

Sv: Crabbet distansavel

nej men anna då! sätt in en bild på honom så man får se hur han ser ut! när jag var hos dig sist så hade du ju inte honom hemma!

kom igen!

Jag startar tråden här så får ni fylla på.....
Av ödets slump (Tack CK :bow:) kommer jag att fortsätta min variant av crabbet-traraber!
Bionda d´Hilly, varmblodsmamma till bl.a Zodiac Accent, Skywalker och Starlight är nu på väg till betäckning hos Gimmick. Ägarna hade ingen användning av henne längre, så jag tog tillbaka henne.
Besökte Gimmick på väg upp till Mora, det var sju år sen sist jag såg honom och jag blev väldigt imponerad (igen). En häst som gjord att gå distans; bra ben, fina hovar, stark välbyggd harmonisk kropp och en man får en väldigt fin kontakt med honom. Kort sagt - jag gillar honom skarpt!!!

Bionda d´Hilly är nu konstaterat dräktig! :bump: Hon hade en segdragen infektion i somras, så det blir ett sent föl (augusti), men föl :love: blir det.
Kanske en (hel)syster till Skywalker denna gång?
/Anne

Bionda d´Hilly är nu konstaterat dräktig! :bump: Hon hade en segdragen infektion i somras, så det blir ett sent föl (augusti), men föl :love: blir det.
Kanske en (hel)syster till Skywalker denna gång?
/Anne

:cool:Jag håller mina tummar för en liten syster till Sky (och Zodiac och Gazca) men blir lika glad för en hingstunge!:love:

Graushos 4 årige son deltog igår vid ett konditionstest- bild finns på www.svegsryttarforening.se Han hade nr 205 och reds av Sara Moberg:) Bilder på Grausho finns oxå där- han gick CR på 44 km.:bump: tillsammans med 4 ston varav ett var brunstigt... skötte sig mycket bra trots detta:rofl:

Jag såg bilderna på härlige Grausho. Han ser ännu finare ut än förra året, om möjligt!
Men vad ser jag Helen..massa snö:eek: och jag tyckte att jag såg en pingvin ibland snödrivorna:p
Blir ni av med all den snön till Härjedalsritten tror du??
:rofl:
Här är det krokus och tussilago nu.:cool:

Jag såg bilderna på härlige Grausho. Han ser ännu finare ut än förra året, om möjligt!
Men vad ser jag Helen..massa snö:eek: och jag tyckte att jag såg en pingvin ibland snödrivorna:p
Blir ni av med all den snön till Härjedalsritten tror du??
:rofl:
Här är det krokus och tussilago nu.:cool:

Va? missade du isbjörnen?;) snödrivor i midsommar gör väl inget?!:devil::D

Va? missade du isbjörnen?;) snödrivor i midsommar gör väl inget?!:devil::D

Nej jag såg isbjörnen, men jag trodde den deltog i konditionstestet!:p
Tyckte den hade nummerlapp...
Maken blev märkbart oroad när det dök upp massa papper, bilder och info om Härjedalsritten efter galan! Du lyckades stoppa på mej flera stycken som jag knappt märkte, det var skickligt!
Jag tröstade honom med..Nejdå älskling jag skall inte rida Härjedalsritten! Och medans han gick ur rummet sa jag lite tystare:
- Inte i år i alla fall! ;)

Hallå, här behövs bara en dos psykolog-manipulation, eller konsten att trycka på de rätta knapparna:

"Älskling, jag tänkte vi skulle ta en liten semester upp i Mora i år hos Anna. Hon ska låna hus och hage så det behöver inte kosta så mycket. Vi kan åka båt, bada och hennes pappa vill åka motorcykel med dig! Sen kan vi fira midsommar alla tillsammans!".... :love:

Tänk vad kul om vi kunde rida 2x50 tillsammans :bump::bump:

knapp

Hej alla :) Har just luskat reda på att det finns endel Crabbet-blod i min yngling. Kikade på trådens första sida och tyckte väl jag kände igen ett namn... Mustapha finns med på mammans sida :) Och på pappans sida (Zulak) finns det yttepytte Crabbet-blod med Etats hela 9,3 % :D

Men iaf, jättekul att ha luskat reda på lite linjer! Resten tycks vara övervägande egyptiskt och ryskt blod.

*kl*

Jag som är förtjust i Red Baron / Bayard blodet, sag när jag kikade genom arets hingstkalender att Red Baron har en son till i aveln som heter Baron Helio Lanzo. Nagon som känner till honom?
Vad har han för möderne? Presterat nagot?

Hls Limona

har pratat med ägaren en gång... då ville hon ha ut honom på foder då hon själv inte kunde rida och få honom att prestera av olika orsaker som jag inte vill ta upp här.

så han har inte presterat mer än att gå hemma och fått 1 föl, vet inte om hon fick ut honom på foder eller inte...

Baron Helio Lanzo är u: Hella ue: Dylemat och han har garanterat fler än 1 avkomma - har bekanta som köpt två av hans avkommor nyligen. Tyvärr vet jag inte mer om hingsten, men någon annan kanske kan fylla på?

Om jag var ute efter en hingst e:Red Baron nu skulle jag personligen satsa på Bayard (som har presterat mer samt har engelskt på mödernet) och väntat tills Baron Helio Lanzo (som har framtiden för sig) har visat vad han går för och/eller ger.
/Anne (som definitivt gillar Red Baron-blodet)

jo det är väl fler, men jag har bara hört talas om 1... ingen har ju gjort nåt med nån av dem än... men den jag hörde talas om var väl född 2005 om jag inte minns fel.. på allbreed finns ju bara 1 avkomma... men den stämmer ju inte alltid..

lånar knapp

på sahfs hemsida där stamboken finns så finns det bara en avkomma registrerad... så, är de andra registrerade?

Tydligen inte ;) men de är inte så gamla och det är inte alla som registrerar inte sina föl direkt. Har själv avkommor som inte uppfödarna har registrerat förrän efter flera år ... frustrerande :crazy: ibland. Men det är faktiskt upp till varje enskild uppfödare om de vill registrera sina avkommor eller ej, oavsett vad någon annan tycker ... eller vill.
/Anne

borde väl inte vara så igentligen... eller vad tycker du?

personligen skulle jag aldrig köpa en häst som inte var reggad.

för då vet man inte om tex stammen stämmer, det kan bli massa tjafs när man sen ska regga den ( det kan gå på MÅNGA tusenlappar), och om man vill avla så går der ju inte regga avkomman som renrasig arab om inte den ena föräldern är reggad.

+ att jag anser att det bara är oseriösa som inte reggar, och jag skulle bara köpa häst av seriösa människor!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka