Crabbet distansavel

Sv: Crabbet distansavel

Gunni,
tycker att GKV´s Meadley ser riktigt fin ut. Ska bli spännande att se hans avkommor! Planerar du att få ut honom på någon tävlingskarriär?

Nästa år kanske jag betäcker min unghäst, Cinnamon Lady, innan hon sedan ska börja ridas in och tränas till distanshäst. Det är väl knappast någon idé att visa henne på utställning ... inte med den bukfläcken ;) jag är ändå inte intresserad av show, så det gör inget.

Cinnamon_Lady_080602.jpg

Hon har pappas härliga trav och psyke - vilket är det viktigaste eftersom hon framförallt ska ridas,tävlas och sedan gå i avel.

Cinnamon_080602_222.jpg

Slutligen en bild på Bionda d´Hilly som Anna började denna tråd med ;) Det är mindre än 3 månader kvar av dräktigheten nu.

Bionda_080602_305.jpg

/Anne - som fortfarande vill veta mer om Ninas Tarantella och se bilder på henne!!!

du kan ju inte förlora nåt på att visa henne!

det är ju ganska många hästar som har haft bukfläckar och ändå går bra på utställning! så låt inte det hindra dig! du får hitta nåt annat svepskäl i så fall ;)

tycker hon ser jätte fin ut!

Gunni,
tycker att GKV´s Meadley ser riktigt fin ut. Ska bli spännande att se hans avkommor! Planerar du att få ut honom på någon tävlingskarriär?

Nästa år kanske jag betäcker min unghäst, Cinnamon Lady, innan hon sedan ska börja ridas in och tränas till distanshäst. Det är väl knappast någon idé att visa henne på utställning ... inte med den bukfläcken ;) jag är ändå inte intresserad av show, så det gör inget.

Cinnamon_Lady_080602.jpg

Hon har pappas härliga trav och psyke - vilket är det viktigaste eftersom hon framförallt ska ridas,tävlas och sedan gå i avel.

Cinnamon_080602_222.jpg

Oj, oj, oj, vad kär jag blev *suck* :love:

// Ulrika

Vad fin Bionda ser ut, man kan inte tro att hon börjar bli gammal.
Här är Sahara Sundance dräktig med Gimmick och väntas föla i början av april nästa år.
Jag har fått bilder på Tarantella via mail.
Ingela

Slutligen en bild på Bionda d´Hilly som Anna började denna tråd med ;) Det är mindre än 3 månader kvar av dräktigheten nu.

Bionda_080602_305.jpg

Nu är hon i betydligt bättre skick än när jag fångade in henne i somras.
Vilken tur att hon bestämde sig för att rymma hit, och vilken tur att jag frågade fodervärden vad hästen hette.:)

Nu är hon i betydligt bättre skick än när jag fångade in henne i somras.
Vilken tur att hon bestämde sig för att rymma hit, och vilken tur att jag frågade fodervärden vad hästen hette.:)

Ja, jag är hemskt glad över att det gick som det gick! Du ska ha en eloge för all hjälp med allt omkring Bionda. Du kan känna dig delaktig när det (förhoppningsvis) kommer ut ett helsyskon till den här grabben senare i sommar!

Hokensas_T80.jpg

/Anne

Bionda_080602_305.jpg

Bibbi-bebisen!Jag är jättespänd på den! Tänk att den ligger där inne och bara väntar på att bli distanshäst!:love:

Crabbet/Ayerza

Jag har möjlighet att överta en äldre hingst från en bekant i england, stammen är e Kildimo (USA) u ayerzasto imp från Argentina. Distansprestationer på både far och mors sida och själv har han löpt lite i yngre dar. Tror ni det finns något intresse från svenska stoägare för en sådan hingst?
Jag har ju redan 2 hingstar och ridponnyhingst, så är lite tveksam, men samtidigt vill jag inte missa blodet om det finns intresse bland svenska stoägare eftersom hingsten annars går till ägarens dotter i Bahrein.

Senast ändrad:

nu har jag ingen anning om stammen, men om det ska vara av intresse överhuvudtaget så ska han vara röntgad! det är inte så många svenskar som använder oröntgade hingstar nu förtiden... så ska du köpa honom så röntga först så du inte åker på några överaskningar.

Gimmick

Jeg synes hun ser helt vidunderlig ud og jeg ELSKER hvide bugpletter!!! Da jeg i sin tid valgte Marbon Mead, faldt jeg først og fremmest for hendes eksteriør, men blev så glad da jeg så at hun havde en stor bugplet på maven :bump:

Glad blev jeg da også da mit stoføl GKV Sami viste sig at have en lille plet på maven.

Med mine snart 67 år går det ikke så vel at træne Meadley op til det store, men jeg håber at alene hans afstamning vil være af interesse, men har aldrig satset på, at skulle være kommerciel, med bedækningsservice o.s.v. Ønsker blot at lave nogle gode crabbetheste, stille og roligt.:o

Udstillinger interesserer mig slet ikke, bryder mig ikke om måden det hele er arrangeret med prof.træning, sminke, frossen opstilling o.s.v.vil hellere bruge de mange penge på at købe gode bedækninger til mine heste.( så er der heller ikke flere tilbage :rofl:)

VH Gunni.

Givetvis behöver vi nytt blod i distansaveln, har hingsten några avkommor?
Du får gärna berätta mer om moderslinjen som jag inte har koll på.
Ingela

Gunni's uppfödning GKV's Indian Suleima är nu röntgad och har inga cystor i bakknäna så när hon behagar brunsta kommer hon att betäckas med Gimmick.
Om Suleima nedärver sin fantastiska trav kommer hennes avkommor flyga runt distansbanorna.
Ingela

Det er det bedste jeg længe har læst på nettet :rofl: Tilllykke med det gode resultat, spændende at se hvad hun kan få af Babyer.

VH Gunni.

ojojoj sicken djungel;) känner mig helt lost really, men ack så intressant!:D Nu är jag kanske helt ute å cyklar, men vet någon om det finns någon crabbet % i min lilla kille?:confused: WW Dzagato heter han.
/Sandra:p

Jag startar tråden här så får ni fylla på.....
Av ödets slump (Tack CK :bow:) kommer jag att fortsätta min variant av crabbet-traraber!
Bionda d´Hilly, varmblodsmamma till bl.a Zodiac Accent, Skywalker och Starlight är nu på väg till betäckning hos Gimmick. Ägarna hade ingen användning av henne längre, så jag tog tillbaka henne.
Besökte Gimmick på väg upp till Mora, det var sju år sen sist jag såg honom och jag blev väldigt imponerad (igen). En häst som gjord att gå distans; bra ben, fina hovar, stark välbyggd harmonisk kropp och en man får en väldigt fin kontakt med honom. Kort sagt - jag gillar honom skarpt!!!

I lördags föddes äntligen Skywalkers helsyskon (som Anna planerade förra sommaren)!
Zelandia_071.jpg

Det blev ett stoföl, Zelandia, med pappas öronkrokar. Hon tränar redan för fullt ... och gör sin stackars mamma (Bionda d´Hilly) alldeles förtvivlad!
/Anne

Hej!

Här kommer lite info om min "Brallis" Kalahari, e. Bayard u.Katanja och
87,5% Old English / 12,5% Polish 86,120605% Crabbet.

En helt underbar liten tjej 144cm vid 16 månader, litar helt på människor och är inte rädd för något. Har som mål att köra in henne nästa år!
Så just nu miljötränar vi lite,små korta stunder, men varje dag, vid in och utsläpp.När vi går ut till hagen så drar jag en stör efter backen och mot hennes ben,(lite läskigt ibörjan).
Ibland går vi över papperssäckar/presseningar. Ofta har jag min gamla vallack med och han är lugnet själv. När jag släpper henne i hagen så stannar hon alltid kvar och gosar en stund, då passar jag på och drar grimmor och grimskaft över hela kroppen och mellan benen. Brallisen är helt avslappnad. En underbar liten tjej som förhoppningsvis blir en bra kör och ridhäst.

//Stina

Vad kul att höra om din lilla "Brallis".Men det skulle vara jätteintressant med en bild också.Hon får ett syskon i vår om allt går väl,dock inte med lika stor andel crabbet men ganska mycket.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka