CR i sommar..

H

HoppFantasten

Jag ska ha min sköthäst hela sommaren och undrar ifall jag skulle kunna ställa upp i en liten Clear Round i hoppning någonstans i Göteborg då. Måste man ha grönt kort oavsett vad det är för tävling? Vilka papper behöver man ha? hur höga brukar hindren vara?

Amatören inom tävling, här har ni mig. :o :D ;)

Och en sak till.. vet någon om ifall det kommer vara några små hopptävlingar runt göteborg eller nåt..

kanske underlättar att ta grönt kort så får du svar på de flesta av dina frågor.

det är olika från klubb till klubb vad man behöver brukar vara hinder från 40cm ungefär. det är olika.
spkalrt ska du ha en vaccineradhäst annars brukar det inte vara några speciella krav..

Hinderhöjden brukar kunna variera rätt så mycket. En del
klubbar kanske har CR på ca 60-120 medans andra har från
ca 30 el. 40 och uppåt 1 m. Men det står ju i propositionen
eller inbjudan, om vilka klasser det är. I en del CR hoppningar brukar det vara en maxtid också, på en del inte.
Det är rätt så individuellt.

Grönt kort skall man väl egentligen ha även om det är
klubbtävling. Dock brukar flera klubbar göra undantag i
från detta. Fast ofta beror det lite på om det är en stor
eller liten klubb o liknande, typ hur många medlemmar som
har grönt kort o så..

Pappren du behöver är väl vaccinationsintyg. Förhoppningsvis
är det väl inte så mkt mer. Även om du tävlar ponny borde du
inte behöva ha mätintyg eftersom att det är CR och du själv
får välja vilken höjd du hoppar. Licens o liknande krävs i
regel inte förens lokalnivå..

Men vad beträffar dina frågor tycker jag främst att du ska
höra med den arrangerade klubben för säkrast svar.

Nu tar vi det en gång till : Clear round är en bedömningsform . Det har ingenting med varken statusen på tävlingen eller höjden att göra! Clear round kan vara en L:B regional nivå.

Det finns en del trådar om både låga klasser, grönt kort och klubbtävlingar på tävlingar just nu. Läs där så får du svar på dina frågor.

Jag bor i närheten av gbg men det brukar inte komma ut redan om dom har CR i sommar.
Men de klubbar som brukar ha är:
*Ale Jennylund RK
*Kungsbacka RK
*Stenungsunds RK
*Östergårds RK
(*Askims RK och Clareberg RK kanske har....)
Så du kan ju kolla upp det med varje enskild klubb.

Ursäkta om jag skrev fel bakom klubbarna, kommer inte ihåg vilka som är RidKlubbar eller RidSällskap..

Det där om grönt kort och andra papper har ju redan andra svarat på sp jag överlämnar det åt dom!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 272
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 374
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar