För mig som inte bor i Sverige är det helt obegripligt att man ens orkar göra långa debattartiklar om sms-varningen som skickades ut häromdagen, sådana meddelanden kommer väldigt regelbundet hos oss. Och uppenbarligen finns det tillräckligt många losers därute som vägrar erkänna/inse att corona är ett megaproblem och vägrar att rätta in sig i leden. Så ju mer information man kan banka in i folks huvud desto bättre.
Där jag bor betalar vi nu alla priset för dessa människors arroganta inställning till sig själva och övriga samhället och fick igår mindre än 12 timmars förvarning om en fem veckor lång lockdown som bland annat kommer sätta några av mina bästa vänner och deras jämlikar på ruinens brant när de nu återigen måste stänga sina restauranter, affärer och skönhetssalonger.
Jag håller med om att media gjort en märkligt stor grej av den här sms-varningen. Men en anledning till att det blivit så uppmärksammat är väl just att det inte gjorts i Sverige tidigare.
Men jag håller inte med om att det är bra att regelbundet "banka" in sån här information väldigt regelbundet. Ska det få någon effekt och visa på allvaret kan man ju inte skicka ut sms till hela befolkningen i tid och otid