Covid-19 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och det läger jag inte myndigheten till last. Är det regeringen som har bett om detta sms så får det ligga på regeringen.
1. Bett är annat än att tvinga. Vilket är vad som hänt.
2. även att de gjort något klandervärt pga nån annan tvingat så är det ändå deras förtroendekapital som används.

Du får läsa allt på AF. Precis som jag sa så säger MSB att ingen effekt på smset kommer att märkas
Jag frågar dig vad du anser vara en skandal och du hänvisar till AF ( vad det nu syftar på).

Och var kommer skandalen in? Jag tycker smset var tämligen överflödigt man var skandalen kommer in kan jag inte inse. Jag kanske har lite högre krav än att något jag uppfattar som "jaha" för att ropa skandal. Vargen kommer eller?

Jag har en video nu hur jag kommer in på rätt sida genom att skriva in Krisinformation.se och att jag kommer på Google när jag skriver Krisinformation. Använder en surfplatta som ingen surfat på innan. Var vill du att jag ska posta den och se hur ALLA mina enheter reagerar? Eller har jag och alla mina enheter fel? Var försöker du komma?
Vad försöker du motbevisa? Att jag gjorde samma sak och inte hamnade där? Vad har du för virusprogram och brandvägg till din mobil som hindrar att den blir kapad? :idea:

Känns på något vis lite lustigt att det är just Biogen som haft en konferens som spridit Covid-19 till runt 300.000. Har av olika anledningar fått höra folk benämna Biogen som satan och har själv ett horn i sidan till läkemedelsbolaget eftersom att de anmält användandet av en konkurrerande medicin etc. (och därför fick jag anledning att sätta mig in i hur smutsigt allt är, haha, för jag står på den anmälda medicinen). :D

Och det läger jag inte myndigheten till last. Är det regeringen som har bett om detta sms så får det ligga på regeringen.
Helt rätt. Så varför kunde inte SMSet komma ifrån regeringen då. Varför ska MSB behöva ta skit för att regeringen inte kan formulera en vettig info när läget är allvarligt.

Jag känner lite mer smak än så tack o lov. Tex sött surt o salt. Men inte VAD det är för smak.

Samma här, en vecka utan smak men salt och sött känner jag. Känner inte surt, inte beskt och inte umami.
Nu börjar det så sakterliga återvända men med den takt jag har bör det nog ta minst 2-3 veckor skulle jag tro.

Samma här, en vecka utan smak men salt och sött känner jag. Känner inte surt, inte beskt och inte umami.
Nu börjar det så sakterliga återvända men med den takt jag har bör det nog ta minst 2-3 veckor skulle jag tro.
Jag insåg en stund sen att jag har en liiiiten gnutta lukt tillbaka! Knappt märkbar men ändå något!
Vet inte om det är tillfälligt eller om jag kommer ha makalös tur med ett kort totalt bortfall. Men jag tar vad jag kan få. 😂

Jag frågar dig vad du anser vara en skandal och du hänvisar till AF ( vad det nu syftar på).

Och var kommer skandalen in? Jag tycker smset var tämligen överflödigt man var skandalen kommer in kan jag inte inse. Jag kanske har lite högre krav än att något jag uppfattar som "jaha" för att ropa skandal. Vargen kommer eller?
En annan skandal är ju att Tegnell får fel ännu en gång. 26 nov sa han att smittspridningen skulle nå sin topp i mitten på december. Vi skulle stå på en platå då. Var är platån? Nu är vi i mitten och toppen är inte nådd......ännu.

Helt rätt. Så varför kunde inte SMSet komma ifrån regeringen då. Varför ska MSB behöva ta skit för att regeringen inte kan formulera en vettig info när läget är allvarligt.
Därför att MSB är regeringens förlängda arm och SKA göra sådana uppdrag.
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Justitiedepartementet och tillhör inrikesministerns ansvarsområde.

En annan skandal är ju att Tegnell får fel ännu en gång. 26 nov sa han att smittspridningen skulle nå sin topp i mitten på december. Vi skulle stå på en platå då. Var är platån? Nu är vi i mitten och toppen är inte nådd......ännu.
Fast hans uttalanden bygger på att folk ska sköta sig och det händer uppenbarligen inte. I helgen som var så la jag märke till 2 fester på mitt område när jag nattkissade hundarna. Och då går jag bara utanför dörren till närmaste gräsplätt så det kan lätt ha varit mer.

Och min personliga erfarenhet av butiker just nu är att folk blir bara sämre och sämre på att hålla avstånd. Men jag måste erkänna att blickarna jag får när jag kastar mig undan rakt in i en vägg när folk går 20 cm ifrån en är iaf lite underhållande :up:

Håller med om att sms borde ha varit på flera språk, åtminstone på samtliga officiella språk samt engelska. Att en länk inte låg med fanns det rimliga skäl till.
Jag såg något om att det skulle vara max 160 tecken. Att det är därför infon är så kort formulerad. Vet dock inte vad som är orsaken till den begränsningen.

Jag såg något om att det skulle vara max 160 tecken. Att det är därför infon är så kort formulerad. Vet dock inte vad som är orsaken till den begränsningen.
Klipper följande text från wikipedia
"Sms (eller SMS, från engelskans short message service) är en tjänst för korta textmeddelanden, eller sms, som sänds mellan mobiltelefoner eller mellan dator och mobiltelefon. Ett textmeddelande via sms kan av tekniska skäl i mobiltelefonsystemen bestå av högst 160 tecken, men telefonen kan själv dela upp längre texter i flera sms, vilka den mottagande telefonen sedan sammanfogar till en helhet igen."

Ja, kan folk inte bete sig som de ska så... annars kan man ju inte riktigt veta om platån är här eller om toppen inte är nådd förrän tiden har kommit och gått.
Du kan ju inte säga dagen innan halva månaden har gått att toppen inte är nådd eftersom du helt enkelt inte kan sia om framtiden.

Men, fortsätter folk att vara dumma så kanske det blir så. Är det verkligen FHM´s fel då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka