Covid-19 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försök på hur många du vill, det ändra ju inte på vad jag fick för resultat. Utan https är det inte en säker adress utan det går att hamna hur fel som helst.
Jag har en video nu hur jag kommer in på rätt sida genom att skriva in Krisinformation.se och att jag kommer på Google när jag skriver Krisinformation. Använder en surfplatta som ingen surfat på innan. Var vill du att jag ska posta den och se hur ALLA mina enheter reagerar? Eller har jag och alla mina enheter fel? Var försöker du komma?

Jo jag menade "julen" som eg från första advent till nyår. Inte bara själva julafton.utan alla lukter och smaker som hör till.Jag kan känna rent salt och det är ända smak jag känner. Men hoppas envist liiiite lukt och smak ska komma tillbaka snart.
Jag känner lite mer smak än så tack o lov. Tex sött surt o salt. Men inte VAD det är för smak.

Då kanske smset skulle säga något och ge lite matnyttig information? Eller har jag fel där?

Nej jag kan ju hålla med om att de kunde ha skrivit något mer, om de nu ändå skulle skicka något. Jag bara menar att det skadar ju inte att testa en ny kanal också för information, om någon eller några hajar till och skärper sig så har det ju gett lite effekt i alla fall. Eller så ger det ingen effekt. Det lär ju i alla fall inte ge en negativ effekt.

Nej jag kan ju hålla med om att de kunde ha skrivit något mer, om de nu ändå skulle skicka något. Jag bara menar att det skadar ju inte att testa en ny kanal också för information, om någon eller några hajar till och skärper sig så har det ju gett lite effekt i alla fall. Eller så ger det ingen effekt. Det lär ju i alla fall inte ge en negativ effekt.
Men grejen är ju att istället för att förstå vad folk tycker har blivit fel med SMSet så sitter informatörerna hos MSB och försvarar detta sms. Väldigt många är kritiska. Genom att försvara detta fåniga sms gör det att folk blir ännu mer kritiska. Är detta ett test så kunde de gott svarat. ”Tack för din synpunkt. Jag tar detta vidare i organisationen när vi gör en utvärdering”. Ett dåligt sms skadar förtroendet för myndigheten ifråga, dåliga svar på kritik skadar ännu mer.

Jag förstår kritiken mot det svenska smset. Se här jämfört med det finska. Kunde de inte ens skicka med en länk eller hela webbplatsens namn... och varför inte skriva på kanske engelska och våra minoritetsspråk för att nå fler?Visa bifogad fil 61580
Håller med om att sms borde ha varit på flera språk, åtminstone på samtliga officiella språk samt engelska. Att en länk inte låg med fanns det rimliga skäl till.

Men grejen är ju att istället för att förstå vad folk tycker har blivit fel med SMSet så sitter informatörerna hos MSB och försvarar detta sms. Väldigt många är kritiska. Genom att försvara detta fåniga sms gör det att folk blir ännu mer kritiska. Är detta ett test så kunde de gott svarat. ”Tack för din synpunkt. Jag tar detta vidare i organisationen när vi gör en utvärdering”.

Ja, men då pratar du ju inte om SMSet i sig längre utan om MSBs respons på kritik som uppstått i efterhand. Den har jag ingen åsikt om, eftersom jag inte vet vad som sagts.

Ja, men då pratar du ju inte om SMSet i sig längre utan om MSBs respons på kritik som uppstått i efterhand. Den har jag ingen åsikt om, eftersom jag inte vet vad som sagts.
jag har skrivit om smset tidigare, men jag är av fel åsikt där tydligen. Hela grejen med smset har blivit fel och skadar förtroendet för myndigheterna.

jag har skrivit om smset tidigare, men jag är av fel åsikt där tydligen. Hela grejen med smset har blivit fel och skadar förtroendet för myndigheterna.

Ja du sa det, och jag skrev bara att jag själv inte höll med utan jag ser inte skadan med att försöka nå ut i en ytterligare kanal. Du är av en åsikt och jag är av en annan åsikt. Det innebär inte att du är av fel åsikt.

Skadar förtroendet? Jag kan då inte se att sms:et skulle skada förtroendet.
Att en myndighet skickar ut ett intetsägande sms efter att ha blivit överkörda av regeringen bara pga att regeringen ska verka handlingskraftig. Tycker inte att det är varje sig proffsigt eller förtroendeingivande.

Att en myndighet skickar ut ett intetsägande sms efter att ha blivit överkörda av regeringen bara pga att regeringen ska verka handlingskraftig. Tycker inte att det är varje sig proffsigt eller förtroendeingivande.
Och det läger jag inte myndigheten till last. Är det regeringen som har bett om detta sms så får det ligga på regeringen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka