Covid-19 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad hindrar att man hamnar fel om man ska försöka skriva av en länk som inte är en länk i ett sms
Ehm, chansen blir betydligt mindre om man skriver Krisinformation.se i sökfältet i mobilens webbläsare än bara Krisinformation. Skriver man i det förstnämnda kommer i alla fall jag in på rätt adress direkt. Men om man skriver Krisinformation kommer man till google... och det är väl till hemsidan de vill att man ska komma, korrekt?

Min jul blir ändå inte så mycket jul, så självaste julen är ju lugn. Men just allt runtom- hyacinterna jag köpt för att jag för en gång skull kommer vara hemma i Sverige... allt med saffran som sen försvinner från butikerna... pepparkakor med mögelost... glögg!

Beställde också grejer för att göra ett par favoriter från vårt amerikanska julbord. Men insåg sen att det kan jag ju göra, för det är för dyrt att slösa på sämre än halvdana smaklökar. 😂

Jo jag menade "julen" som eg från första advent till nyår. Inte bara själva julafton.utan alla lukter och smaker som hör till.Jag kan känna rent salt och det är ända smak jag känner. Men hoppas envist liiiite lukt och smak ska komma tillbaka snart.

Policyn här är 48h total symptomfrihet innan återgång till jobb. Någon påbörjad infektion är ganska oklart, enda observationen är lätt feber i lördags natt, vilket är ett slags symptom. Skulle man ha konstaterad covid-19 eller annan sjukdom är det såklart annorlunda.

Total symptomfrihet? Kan det verkligen vara så att man kanske ska vara hemma 1-3 månader om smak och lukt inte kommer tillbaka fast man enligt både FHM och läkarna är frisk efter 7 dagar om man blivit bättre?

Låter väldigt ogenomtänkt. Man kan ju ha kvar både snuva, hosta och bortfall av lukt och smak länge efter, står det.

Senast ändrad:
Ehm, chansen blir betydligt mindre om man skriver Krisinformation.se i sökfältet i mobilens webbläsare än bara Krisinformation. Skriver man i det förstnämnda kommer i alla fall jag in på rätt adress direkt. Men om man skriver Krisinformation kommer man till google... och det är väl till hemsidan de vill att man ska komma, korrekt?
Då är det ingen länk utan en adress? Om jag skriver in krisinformation.se i en webläsare får jag ingen träff men jag hamnar rätt om jag googlar krisinformation.se. Skriver jag in krisinformation.se i en annan webläsare hamnar jag här: krisinformation.se

Står ju att sms:en skickas mellan 9-19 ikväll. Redan fått på morgonen och min pappa fick nu på eftermiddagen. Så de är nog inte helt lätt att skicka ut detta med tanke på hur många sms som ska ut!

Är jag blind eller är det detta som gäller?
Trodde detta har varit det som har gällt sedan det togs bort om hur långt en fick resa?

"FOLKHÄLSOMYNDIGHETENS NATIONELLA RÅD​

• Umgås bara i en mindre krets
• Träffa personer i riskgrupper på ett säkert sätt
• Försök anpassa traditioner för att minimera risken för spridning av covid-19
• Planera din resa så att du kan välja platsbokning.

• Vid resor, använd i första hand andra färdsätt än kollektivtrafik där du inte kan boka platsbiljett och undvik
avgångar med trängsel.

• Undvik trängsel i samband med jul- och mellandagshandel.
Grundläggande försiktighetsåtgärder:
• Stanna hemma vid symtom på covid-19
• Tvätta händerna ofta och noggrant eller använda handdesinfektion
• Håll dig informerad om särskilda rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och den regionala smittskyddsläkaren."

Står ju att sms:en skickas mellan 9-19 ikväll. Redan fått på morgonen och min pappa fick nu på eftermiddagen. Så de är nog inte helt lätt att skicka ut detta med tanke på hur många sms som ska ut!
På expressens sida så stor det att man inte skickar alla samtidigt för att 'krisinformation' inte ska krascha.

Då är det ingen länk utan en adress? Om jag skriver in krisinformation.se i en webläsare får jag ingen träff men jag hamnar rätt om jag googlar krisinformation.se. Skriver jag in krisinformation.se i en annan webläsare hamnar jag här: krisinformation.se
Märkligt för skriver jag Krisinformation.se i sökfältet i webbläsaren i min iPhone och i min samsung så hamnar jag automatiskt på rätt ställe direkt utan att behöva blanda in Google....

Då har du kanske redan varit där.
Inte på min jobbtelefon i alla fall. Första gången jag använder den webbläsaren på cirkus ett år... provade en handscanner med inbyggd webbläsare som ingen någonsin använt. Samma där. Skriver man in Krisinformation.se så kommer man direkt in på hemsidan. Ska jag försöka på fler enheter?

Total symptomfrihet? Kan det verkligen vara så att man kanske ska vara hemma 1-3 månader om smak och lukt inte kommer tillbaka fast man enligt både FHM och läkarna är frisk efter 7 dagar om man blivit bättre?

Låter väldigt ogenomtänkt. Man kan ju ha kvar både snuva, hosta och bortfall av lukt och smak länge efter, står det.

Ja, det gäller alla symptom som kan vara Covid-19-relaterade som huvudregel. Det är globala förhållningsregler i en organisation som inte är svenskägd.

Ännu en gång konstaterat att de inte bara är ungdomar som står i grupper utan även äldre där de har minst en snitt ålder på 70 år skulle jag gissa :banghead: Står klart och tydligt att man ska hålla avstånd gå in ensam och inte i grupp osv för smittspridningen ändå skiter folk uppenbarligen i de. Gäller ett apoteket liggandes på Vårdcentralen. Förstår att personalen blir frustrerade när folk vägrar ta in vad som står på skyltarna i hela entrén. jag försöker ändå planera mina besök för att undvika trängsel. Tänkte att när de öppnar efter lunch borde sen största rusen vara över på en måndag men men ...Och hade de inte vart nödvändigt med ett besök just idag hade jag vänt i dörren.

Nu har jag fått ett sms jag som inte ens är i Sverige. Men vilket tramsigt sms. Vad är det nya i sms infon? Har folket inte lyssnat på statsministern så lär väl inte folk annama smset. Det är ju ingen lag typ

Inte på min jobbtelefon i alla fall. Första gången jag använder den webbläsaren på cirkus ett år... provade en handscanner med inbyggd webbläsare som ingen någonsin använt. Samma där. Skriver man in Krisinformation.se så kommer man direkt in på hemsidan. Ska jag försöka på fler enheter?
Försök på hur många du vill, det ändra ju inte på vad jag fick för resultat. Utan https är det inte en säker adress utan det går att hamna hur fel som helst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka