Jag måste bara skriva av mig lite frustration över folk som sprider skrämselpropaganda och annan desinformation på nätet. Råkade följa en "hälsomänniska" på facebook som slänger sig med vetenskapliga halvsanningar, rena osanningar och antydningar för att skrämma folk från att vaccinera sig och driva tesen att pandemin typ inte finns (PCR-metoden för att testa är är fejk) och jag blir tokig över att folk blir lurade. Helt OK att var rädd för biverkningar, att ha åsikter om rätt satt att hantera smittspridningennosv men på saklig grund inte på rena osanningar och halvsanningar. Senaste citatet jag går i spinn över är
"Och nu ska vi, med berått mod, vara försökskaniner för att spruta in mRNA i våra kroppar?
Jag tror inte någon som funderar på detta har en susning om vad RNA är för något. Vi går med på att genetiskt manipulera oss för en sjukdom som inte skapat överdödlighet."
Utan någon mer förklaring. I sak har hon rätt, de flesta vet inte vad RNA är, men det betyder ju inte att det är farligt, ändrar vår arvsmassa mm som hon ju utan att säga det antyder. Naturligtvis kan man bara gilla inläggen, inte kommentera om man inte är vän och vänförfrågan får ingen respons. Ville bara kräkas lite så att jag förhoppningsvis kan släppa det. Har för mitt eget bästa avföljt men vetskapen om vad som skrivs gör mig nära på galen.