Har du sett folk vara för nära varandra på Gotlandsfärjan eller? Och kollat upp hur bolaget hanterar resorna?Folk är galna. Bara för att antalet dödsfall har gått ner och man kan resa inom Sverige så verkar majoriteten tro att det är över. Bara att titta på Gotlandsfärjan 2 meters avstånd, hur många kommer att följa det eller ens kunna följa det. Men jag antar att ska man se positivt kommer det här kanske betyda att ekonomin för många företag inom hotell och restaurangbranschen får tillbaka en del av sitt kundunderlag innan de går i konkurs. Särskilt nu när svenskar inte är välkomna i Europa.
Jag förstår ärligt inte hur folk tänker, såg i någon undersökning att bara 13% eller något var oroliga över jobbet, alltså vi är på väg in i en riktig lågkonjunktur även om den förhoppningsvis inte är så allvarlig som det varnades för. Resten av världen är i liknande eller värre skick ekonomiskt, USA vår konsumtionsmotor som fått allt att rulla ändå är i kris, och pga deras system så tror jag de kommer ha fortsatta problem med corona och det som bubblade under ytan men nu har #blm kokat över och en del städer står inför svåra beslut.
Jag vet att jag låter som en kraxande korp/Kassandra men jag är ändå förvånad att många är så dumdristiga.
Jag har inte träffat på någon som tror Corona är över, visst det finns säkert men med all säkerhet inte alla.