Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle tro det är en fråga om rättvisa mellan butikerna.
Om trägårdsaffären inte får sälja fröer och vitvarubutiken inte får sälja en mikro. Då kan man inte säga att stormarknaden får göra det, bara för att de har en mjölkkyl och en fruktdisk i andra ändan av sina lokaler.
Jag tror att det är så enkelt att myndigheterna ser vad som händer två timmar bort, och försöker hitta på allt möjligt för att se till att det inte blir här som där.
Därför att folk har tappat koncepterna totalt.
Är väl i och för sig bättre det än att de belastar 1177 med frågor de lätt kan hitta svar på själva...
Problemet att hygienen och trångboddheten lämnar mycket att önska i lägrenSvarar @Asko
Absolut blir man blind för de siffrorna också, det erkänner jag att jag har nog blivit. Tex flyktingläger också.. Läste senast idag om vilken katastrof det skulle bli om/när covid smittan nådde lägren
-----------------------
Vi får väl se. De kanske inte är så sjuka där som de som dött i ex Europa.
Jag menar livet har säkert varit hårt innan och multisjuka äldre kommer knappt dit, ja det skulle väl vara männen som röker då.
Detta är ju ett virus som går nära helt på äldre multisjuka personer och det är också generellt, i det stora sett sjukdomar som tar ganska många år att jobba sig till med rökning, inaktivitet, fel kost, för mkt mat som då ger följdsjukdomar.
Lite egenansvar över egna kroppen kanske är att tänka på i fortsättningen när det kommer virus som går på överflödssjukdomar.
Problemet att hygienen och trångboddheten lämnar mycket att önska i lägren
Jag har tänkt samma tanke. Många i lägren är vad jag förstått mer eller mindre kroniskt sjuka i luftvägarna vilket ju inte lär förbättra situationenOch eftersom människors allmäntillstånd är ju rätt dåligt i lägren så vi kan nog inte räkna med att se samma mönster där som i vanliga samhället när det gäller vilken åldersgrupp som dör.
Angående det där med huruvida ansiktsskydd fungerar eller inte:
https://xkcd.com/2290/
Därför att folk har tappat koncepterna totalt.
Om jag får amatörepidemiologisera lite, så börjar jag tro trångboddhet i det avseendet att man andas in varandras utandningsluft kan vara en key factor när det går riktigt illa med Covid-19.Problemet att hygienen och trångboddheten lämnar mycket att önska i lägren
Smittan har redan nått lägren, det rapporteras inte om det för media har fullt upp med att rapportera om smittan i resten av Europa och världen.Svarar @Asko
Absolut blir man blind för de siffrorna också, det erkänner jag att jag har nog blivit. Tex flyktingläger också.. Läste senast idag om vilken katastrof det skulle bli om/när covid smittan nådde lägren
-----------------------
Vi får väl se. De kanske inte är så sjuka där som de som dött i ex Europa.
Jag menar livet har säkert varit hårt innan och multisjuka äldre kommer knappt dit, ja det skulle väl vara männen som röker då.
Detta är ju ett virus som går nära helt på äldre multisjuka personer och det är också generellt, i det stora sett sjukdomar som tar ganska många år att jobba sig till med rökning, inaktivitet, fel kost, för mkt mat som då ger följdsjukdomar.
Lite egenansvar över egna kroppen kanske är att tänka på i fortsättningen när det kommer virus som går på överflödssjukdomar.
Det går att bevaka utan att skriva inlägg.Skriver inlägg för bevakning