Covid-19 del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ju inte jobba hemifrån då mina elever bara är 8 år.
Men jag har hållit mig himla frisk detta år förutom att jag däckat i covid i 2 och 1/2 vecka då.
Jag litar på att vaccinet och ev antikroppar håller mig hyfsat frisk i höst.
Så sjuk som jag var vill jag INTE bli igen
Men det blir som en sluten cirkel. Om bara friska barn kommer till skolan, bara friska föräldrar till jobbet, så minskar ju risken att någon någonstans är smittad och kan smitta dig :)

Har sett att många som precis som jag, har aldrig varit så friska som under det senaste 1 1/2 året. Detta trots att jag arbetar inom vården och har träffat m å n g a både misstänkta och bekräftade covidpositiva. Själv "skyller" jag på min blodgrupp 0 och kanske alerta t-celler, kanske ihärdigt tvålande och spritande och användande av munskydd på jobb och i kollektivtrafiken, vad vet jag? Har inte ens haft anledning att testa mig någon gång sedan detta bröt ut ens, har knappt haft huvudvärk ens. Jag känner mig väldigt ensam i detta, hela min personalgrupp på jobbet har testat sig många gånger samt varit covidsjuka, många vänner och bekanta som testat positiva under året, men jag har varit fullt frisk. Har kollat upp antikroppar ifall jag vandrat runt som asymptomatiskt men inget spår av såna heller. Ni andra friskusar - upplever ni samma?
Jag jobbar hemma två dagar i veckan sedan januari bara, övrig tid på en vc. Mycket smittor ramlar ju in på ett sådant ställe, men få sjuka ändå. Några sekreterarkollegor har testat sig pga småsymptom (man ska ju testa sig vid minsta symptom och de har inte varit sjuka på riktigt ens) annars har vi på hela arbetsplatsen bara haft några enstaka fall av covid. Få sjuka överlag.

Åker kollektivt, spritar händerna, har munskydd, tvättar händerna, avstånd och fan och hans moster. Så jag är rätt imponerad- frisk trots att jag jobbar och åker kollektivt och handlar i affärer varje vecka ;)

Hoppsan, fick just ett sms från grannen där han skriver att de är hemma med Covid sen i lördags och skulle jag eventuellt kunna knalla bort till affären och köpa ett paket mjölk åt dem och ställa utanför deras dörr? På tal om att det börjar kännas lite obehagligt nära här borta igen alltså. Det förklarar den hemska hostan vi hört genom väggen de senaste dagarna. Vi brukar aldrig höra något från deras lägenhet, men den här hostan är inte av denna värld! :(

Här i regionen fick jag andra tiden vid första dosen. Ingen pardon. Ingen bokning. Exakt tid att dyka upp 48 dagar senare (7 veckor).
Så fick min lillebror också. Han bor i Linköping. Stockholm gör tyvärr inte så. Här tror jag man får ett sms när man kan boka in andra dosen och det sms tror jag skickas när det har gått 6 veckor sen första sprutan. Andra sprutan för oss som fick första sprutan i juni och senare får ju tas tidigast 7 veckor efter första.

När jag och sambon vaccinerade oss (i Skåne) fick vi mail/sms om spruta 2 medan vi väntade de där 15 minuterna efter första sprutan. Tid för spruta 2 är på samma veckodag och exakt samma tid som spruta 1 fast 6 veckor senare då. Bra sätt tycker jag 🙂

Jag har egentligen vaccinationstid nu på Lördag och fick verkligen sitta på händerna för att intre boka om igen ikväll.... har tid hos doktorn av en annan anledning imorgon och tänker att jag kan ta upp min problematik då kanske.

Annars erbjöd också en av mina städfamiljer en cannabisgummibjörn eller två ifall det skulle kunna hjälpa. :D :rofl:

Jag har egentligen vaccinationstid nu på Lördag och fick verkligen sitta på händerna för att intre boka om igen ikväll.... har tid hos doktorn av en annan anledning imorgon och tänker att jag kan ta upp min problematik då kanske.

Annars erbjöd också en av mina städfamiljer en cannabisgummibjörn eller två ifall det skulle kunna hjälpa. :D :rofl:
Tror det kommer gå bra för dig när du väl har kommit iväg. Sen slipper du att gå och gruva dig såhär. :heart

Det är verkligen oroande inför hösten, att se fler och fer rubriker om ökningar, både våra län & regioner som ute i världen. Vill inte vara neggo men får lite magont för hur hösten ska utveckla sig. Återinförda lockdowns (sydney exv) och mer och mer spridning av delta (och lambda). Fasen folket - håll i och håll ut så vi inte rasar ner deppoträsket igen!

Det är verkligen oroande inför hösten, att se fler och fer rubriker om ökningar, både våra län & regioner som ute i världen. Vill inte vara neggo men får lite magont för hur hösten ska utveckla sig. Återinförda lockdowns (sydney exv) och mer och mer spridning av delta (och lambda). Fasen folket - håll i och håll ut så vi inte rasar ner deppoträsket igen!
Känner samma, kollade på fotboll igår och slogs av att det ser ut precis som vanligt i publiken med vrålande och kramade, trots att Storbritannien väl haft snittsiffror som januari.... Det rör kanske inte oss direkt, men säkert Danmark och i förlängning så spelar det ju roll för alla om smittan är fortsatt hög.

Känner samma, kollade på fotboll igår och slogs av att det ser ut precis som vanligt i publiken med vrålande och kramade, trots att Storbritannien väl haft snittsiffror som januari.... Det rör kanske inte oss direkt, men säkert Danmark och i förlängning så spelar det ju roll för alla om smittan är fortsatt hög.
Ja alltså visst är det helt sjukt att de tillåts ha nästan fullsatta läktare (tror gränsen satts till 75%, men det är ändå nästan 70 000 pers)?! Förvisso "bara" i semifinalerna samt finalen, och förvisso krävs negativt PCR-test för att komma in, men ändå. Det känns helt vansinnigt att tillåta något sådant i ett land där vi har så pass stor smittspridning som nu. Fruktansvärt provocerande att se, särskilt när man redan konstaterat att just fotbolls-EM är en stor anledning till att läget är som det är just nu.

Ja alltså visst är det helt sjukt att de tillåts ha nästan fullsatta läktare (tror gränsen satts till 75%, men det är ändå nästan 70 000 pers)?! Förvisso "bara" i semifinalerna samt finalen, och förvisso krävs negativt PCR-test för att komma in, men ändå. Det känns helt vansinnigt att tillåta något sådant i ett land där vi har så pass stor smittspridning som nu. Fruktansvärt provocerande att se!
Känns ju också sådär att det ska öppnas upp 19:e juli, fast det kanske inte gäller för er i Skottland?

Ja alltså visst är det helt sjukt att de tillåts ha nästan fullsatta läktare (tror gränsen satts till 75%, men det är ändå nästan 70 000 pers)?! Förvisso "bara" i semifinalerna samt finalen, och förvisso krävs negativt PCR-test för att komma in, men ändå. Det känns helt vansinnigt att tillåta något sådant i ett land där vi har så pass stor smittspridning som nu. Fruktansvärt provocerande att se, särskilt när man redan konstaterat att just fotbolls-EM är en stor anledning till att läget är som det är just nu.

Studien de gjorde under Eurovision visade att det sätt Eurovision genomfördes på inte ledde till ökad smittspridning. Men de hade ju inte 70000 pers utan bara 3500 pers per show. Men där var man också tvungen att visa upp ett negativt covid-test osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 784
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Funderar lite på det här att så pass många har vägrat AZ och valt att avboka eller inte har för avsikt att vaccinera sig öht. Sverige...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
31 939
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar