Cortez-lookalikes?

Sv: Cortez-lookalikes?

Jag vet inte vilka likheter du är ute efter, men Carte d'Or 1056 är också e Cor de la Bryere och har tävlat msv hoppning.

Nån av hans söner kanske? Corrado har väl vissa likheter även om jag tycker att han är snyggare att titta på.

Nu läste jag lite noggrannare :D

Jag har bara sett Cortez respektive Carte d'Or en gång var, men jag tyckte att de var rätt lika :)

De ÄR rätt lika, ser ut som förvuxna ponnier bägge två :D

Ungefär så ja :rofl: :rofl: :rofl: eller som plutten med längre ben och mindre mage :angel:

Jag gillar ju förvuxna ponnisar... :D
Alltså hingstar som är av samma typ som Cortez, är det nog jag menar! Inte nödvändigtvis avkommor eller andra släktingar.

Trissa skrev:
Jag gillar ju förvuxna ponnisar... :D
Alltså hingstar som är av samma typ som Cortez, är det nog jag menar! Inte nödvändigtvis avkommor eller andra släktingar.

men då ska du ju använda min och hanna_shetlands grannes ( om han nu står hos john...) häst, Marwin 942 den flygande köttbulleponnyn :angel: ;)

Senast ändrad av en moderator:

:rofl:

Jag har faktiskt kollat på Marwin, men naturlig betäckning är tyvärr inte ett alternativ....
flygande köttbulleponnyn....fniss...

Det är bara att inse, jag är inte i fas med den moderna, högställda och ädla typen av häst.... :D

Tyvärr har hag inget namn på denna hingst, men Nisse som hade Cortez har ju importerat hans bror, tror det är en helbror. Såg honom på hingsttåget i våras, och de var identiska.

Det är ovan nämnde Carte d'Or 1056 du tänker på! Dock inte helbror med Cortez men de har samma far - Cor de la Bryére :)

Ok, hade ingen koll på namnet! Personligen är jag inte intresserad av den typen av hingst, så jag la aldrig namnet på minnet.

När jag såg honom på hingstvisning på Strömsholm slet han sig från Nisse och sprang runt och visade upp sig, så han avvek från mängden och gjorde intryck :)

Vi måste ha sett honom samtidigt då, men jag uppfattade det som om Nisse släppte honom. Visst gjorde han intryck, det håller jag med om. Men som sagt, inget som skulle passa mitt sto, var mer nyfiken på Cortus som visades på ett fördömilgt sätt, sist på hingsttåget.

Jag hörde Nisse efter visningen prata med någon om att han hade slitit sig.

Jag blev väldigt förtjust i Lambourghini, men vill vänta med att använda honom tills hans avkommor är äldre. Istället bokade jag Artist! Hade sett honom en del som ung, och var imponerad av att han fortfarande var så spänstig i sina rörelser trots att han är 19 år!

Ok, såg inte hela händelseförloppet. Har sett ett föl efter Lambourgini förra året, hon såg inte så kul ut. Men i det fallet beror det nog på mamman, hon såg ut som ett förväxt russ! Artis imponerade på mig med, såg otroligt fin ut för sin ålder. Men han är så liten, med mitt lilla sto skulle jag få en B-ponny då, ha ha. Jag fastnade för Cortus, och tänkte använda honom, men mitt sto blev så medtagen av detta årets fölning att jag väntade till nästa år. Blev ditt sto dräktigt? Isåfall lycka till...

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 414
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka