Cortez-lookalikes?

Sv: Cortez-lookalikes?

Trist!!! Då håller jag tummarna för oss båda till nästa år då..

Jag trodde också att han släppte honom lös - det var ju ganska lyckat ändå, snäll hingst som inte hittade på massa dumheter! Vet hur min skulle reagerat om han kom lös vid ett sådant tillfälle...

Har faktiskt inte sett Marwin där under hela sommaren/hösten men han kanske har varit hemma och betäckt på heltid?

Chess kanske inte är så lik sin far Cortez, men kan ju alltid göra lite reklam :banana:

Var du också där!

Man skulle kanske ordna en liten Buke-träff nästa år om vi är fler som kommer att åka dit igen :)

När jag stod i kö för att boka mitt sto på Artist stod Nisse bredvid och pratade om att Carte d'Or hade slitit sig. Hingsten visade ialla fall upp sig från sin bästa sida!

Har varit där de senaste åren, dock inte förra året - då åkte jag bara på Flyinges hingstvisning.

Jag hänger på om det blir träff. :)

Jag hade en ponny som såg likadan ut (extriört och färgmässigt) med samma temprament och finfina "skruva sig över hindrena" teknik bakbenen på ett håll och frambenen åt ett annat :D måste säga att det känns konstigt att sitta på en sån skruv om man inte är van.

glömmer aldig när jag såg marvin första gången (på TV) "titta det ser ut som *****!!!" alla kom o titta "kolla han skruvar likadant" mm :rofl:
läste sen i ridsport om marvin "lat men en speed häst" perfekt beskrivning på min ponny.

Det är sant, han kanske är hemma på Ekerö.

roslagen skrev:
De ÄR rätt lika, ser ut som förvuxna ponnier bägge två :D

Säg inte så, jag fick ju hem mitt Cortez-sto i helgen och hon är jättelik pappsen ;).

Senast ändrad:

Min Cortezare är också väldigt lik sin far och är riktigt ponnysöt. Däremot är han inte så ponnylik från bogbladen och bakåt, som tur är!

Det gäller att hitta hingstar då som inte ser ut som en ponny, många Corrar är som sagt väldigt, väldigt lika sin far... :angel:

Den enda Cortez-avkomma jag känner ser då inte ut som en förvuxen ponny, snarare korsning åsna/ardenner. Hade aldrig trott att han var renrasigt halvblod! :eek:
Han är jättegrov med lååånga öron :D

Ja vad kul. Listan blir längre

Görel
Francess
Shady + son (lilleman8)
Hanna chetland

Jag kommer definitivt att sitta bänkad där nästa år (som vanligt) - hingstvisningar är ju bland det roligaste som finns :d
Så jag är med på en träff om det blir någon! (vadå planera i god tid? ;) )

Görel
Francess
Shady + son (lilleman8)
Hanna chetland
belize

Visst är det bra att vara ute i god tid. Är så lätt att det blir pankaka av allt annars. Ju fler vi blir desto roligare blirdet ju.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 416
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka