Coronavirus och elförsörjning (utbruten från Att bunkra mat och mediciner)

Nu är min åsikt visserligen att cyklar är djävulens uppfinning, men det är en rätt cool grej det där! Får mig att tänka på att jag någonstans såg en artikel eller något om en stol i klassrum där eleverna kunde sitta och trampa lite så att de fick lite utlopp för all energi de hade i kroppen. Elever har ju då och då myror i häcken så det skulle vara ett sätt för dem att lyssna på lektionen samtidigt som de fick lov att röra på sig.
Inte dum idé i klassrummen, den finns i barnstorlek också :up:
 
Alltså om alla elever trampar en bra stund varje dag plus alla gymmaskiner plus alla med lämpliga kontorsjobb ;) skulle ju Sverige bli självförsörjande på el snart :D
Glöm inte alla som kan skaffa en sån och ha hemma ifall de måste stanna hemma i karantän eller är sjuka med milda symptom, man måste ju röra sig och istället för att bara sitta och uggla, så....
 
[

Och innan dess har man genomfört plan b,c och d och varför stänga ner kraftnätet? För att övervaka och stänga ner i nödfall kräver knappast 10 års utbildning och nyckelpersoner.

Vad får dig att tro att alla blir sjuka samtidigt och blir alltför sjuka för sjuknärvaro om det verkligen kniper?
För att det är nyckelpersoner som kör stomnätet?
 
Glöm inte alla som kan skaffa en sån och ha hemma ifall de måste stanna hemma i karantän eller är sjuka med milda symptom, man måste ju röra sig och istället för att bara sitta och uggla, så....
Ja hemma får man ladda sina apparater själv om man vill ha ström till dataspel och dylikt :p
 
Men de människorna jobbar ju på ett annat ställe för en ny arbetsgivare, och kan ha samhällsnyttiga arbetsuppgifter där också, fast inom en annan sektor. Att byta arbetsgivare är snabbaste sättet att få upp lön, och få lära sig något nytt.

Det fetade tror jag de flesta redan vet, det är inget som behöver påpekas. Men väldigt många, iaf inom de branscher jag känner till, går även vidare inom samma (större) företag. Det är dessa som tillfälligt kan återvända till tidigare arbetsuppgifter.
 
Det fetade tror jag de flesta redan vet, det är inget som behöver påpekas. Men väldigt många, iaf inom de branscher jag känner till, går även vidare inom samma (större) företag. Det är dessa som tillfälligt kan återvända till tidigare arbetsuppgifter.
Beroende på arbetsuppgiften och hur länge sedan de bytte tjänst. Jag skulle inte vilja att någon som var hjärnkirurg för 5 år sedan skulle operera mig med en teknik den inte har hanterat sedan innan, även om denne kan teorin.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp