Coronavirus och elförsörjning (utbruten från Att bunkra mat och mediciner)

Sjukhus får ha ett gym i källaren med elgenererande maskiner alla anställda får motionera en timme varje dag på arbetstid
Friskvård med elbonus :D
Förkortar man varje personals arbetstid med en timme så att de gör det på arbetstid så blir det ju en win-win situation helt och hållet!. De slipper åka och gymma efter jobbet, och sjukhuset slipper betala folk för att fixa el till dem, personalen får bättre hälsa, och i och med att de jobbar en timme kortare varje dag mår de bättre, vilket även arbetsgivaren tjänar på. Och patienterna!
 
Förkortar man varje personals arbetstid med en timme så att de gör det på arbetstid så blir det ju en win-win situation helt och hållet!. De slipper åka och gymma efter jobbet, och sjukhuset slipper betala folk för att fixa el till dem, personalen får bättre hälsa, och i och med att de jobbar en timme kortare varje dag mår de bättre, vilket även arbetsgivaren tjänar på. Och patienterna!
Kom ihåg var ni läste det först :D
 
Jamen det är solceller! Riktigt begåvat i och för sig! Men jag tänkte mer på något som man sätter på mig och tar vara på min energi som bildas när jag rör på mig och sparar den. Jag kan inte sådant här alls, jag är ingen Einstein alls men tänker att man borde, så mycket man borde kunna lösa....:p'

Jag tänker ibland att jag skulle vilja bosätta mig någonstans långt upp i landet där det faktiskt finns vinter... och där det inte finns el och allt sådant modernt, använda mig av typ solceller och andra smarta och enkla vanliga grejer så att jag klarar mig. Men så blir jag ju påmind om att jag är syn- och hörselskadad och går med blindkäpp och då kan man tydligen inte bete sig på det viset. Ibland glömmer jag bort det när jag låter drömmarna flöda!

Men jag tycker det verkar coolt att släppa allt det här överdrivna moderna vi har. Och bara vara ett med naturen och Moder Jord.
 
Finns/ Har funnits såna skor som laddar batterierna under tiden du går, blev inte så poppis dock.
Ah, jag tänkte väl det!! Men voffo, är det för att det är jobbigt att gå och mycket att bära och inte effektivt? Solenergi i all ära men solen lyser ju med sin frånvaro rätt ofta om man bor i regniga Skåne har jag råkat förstå efter ett helt liv här.... :mad:
 
Sjukhus får ha ett gym i källaren med elgenererande maskiner alla anställda får motionera en timme varje dag på arbetstid
Friskvård med elbonus :D
Sjukhusen har redan dieselgeneratorer, så vi slipper tvinga den hårt jagade vårdpersonalen till obligatorisk motion.
 
Då får alla med stillasittande kontorsjobb trampa på i sjukhuskällaren
Mindre utsläpp än att köra dieselgeneratorer :D
Jag var på väg att skriva att till och med jag skulle tillbringa en timme på ett gym om jag fick jobba en timme kortare och ändå fick betalt för det. På fullt allvar. Men så kom jag på att jag redan nu bara jobbar 4 timmar så en timme kortare skulle vara 3 timmar och jag har svårt att ens ta mig från jobbet i tid, det är för roligt för att jag ska vilja gå hem! Så för den som jobbar under 8 timmar kanske man kan införa övertidsbetalning istället? Eller något annat så det inte blir orättvist.
Jag jobbar visserligen på en vårdcentral, men som medicinsk sekreterare kanske man kvalar in som stillasittande kontorspersonal, även om man tar en promenad till toa då och då och en fikapaus en gång per 4 timmar?! :D
 
Det här borde ju inte vara så svårt att koppla in en generator på :idea: https://www.ajprodukter.se/-nyheter/skrivbordscykel/31402595-29713149.wf?productId=29713150
@Snowball @Enya

När jag såg den här i katalogen så höll jag på att skratta ihjäl mig, bra tänkt visserligen men den skulle ju kunna driva något också :angel:
Nu är min åsikt visserligen att cyklar är djävulens uppfinning, men det är en rätt cool grej det där! Får mig att tänka på att jag någonstans såg en artikel eller något om en stol i klassrum där eleverna kunde sitta och trampa lite så att de fick lite utlopp för all energi de hade i kroppen. Elever har ju då och då myror i häcken så det skulle vara ett sätt för dem att lyssna på lektionen samtidigt som de fick lov att röra på sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp