Cornetto eller Carte D'Or?

athena

Trådstartare
Just nu är dessa två de hetaste kandidaterna till ett av mina ston (den andra är redan bestämd till Lasandos).

Hon är e 88 Keys - Ciceron, oerhört starkt möderne (stora likheter med Flyinges Drama). En snygg dam, mkt lätt, högställd, står rätt på sina ben. Rör sig bra och har ett fantastiskt temperament.

Jag vill lägga på henne en ren hopphingst och gärna av lite större modell eftersom hon bara är 162 cm.

Har ni avkommor/har sett efter ovanstående, sett dem själva, spontana kommentarer i övrigt?

Sv: Cornetto eller Carte D'Or?

Jag har sett Cornetto, men kan väl inte säga så mycket mer än att han är otroligt snygg ! Maffig, kompakt, och vacker. Man fick passa sig för munnen, men det är väl inte så konstigt när man lever som avelshingst på mindre ytor och inte rids nått.

Åhh Cornetto hör till en av mina absoluta favoriter :love:

Har träffat honom vid flera tillfällen, och man får aldrig nog av honom, fick ett vackert hingstföl e. honom 2003 :angel:
(Kolla på min hemsida om du vill se honom)

Rekomenderar honom starkt!

Hm, ni verkar ju rörande överens ;). Andra förslag också, kanske...?

Gillar oxå Cornetto skarpt, men är själv lite sugen på Elmshorn till mitt sto, kanske det skulle passa ditt sto oxå !? Länk till honom:http://www.heliotropab.se/elmshorn.htm
Det är inte lätt att välja rätt :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Tanken har slagit mig, nu när han är tebaks i Sverige! har kikat på honom förut faktiskt.

Cornetto är ju maffig och snygg men har sett flera krokiga föl efter honom. Man bör nog ha ett sto med så perfekta ben som möjligt om man ska betäcka med honom, han ser ju lite rolig ut själv med.

Jag är medveten och det och det får mig att tveka lite. Frågan är ju hur det nedärvs, det finns ju gott om krokiga hingstar som ändå har över 100 i blupen på extr. han har väl ingen blup i Sverige än, finns motsv i danmark/tyskland?

Svara själv, det var ju lätt att hitta i Danmark (betydligt lättare än ASVH:s hemsida!). Han har omkr 130 i index på både bak och fram - det borde väl vara bra eller?

Av dessa två hade jag tagit Carte DÒr. Har också sett föl med krokiga ben efter Cornetto.

Liknande trådar

S
Avel Vad vet ni om dessa hingstar? Har ni sett avkommor, hur ser de ut? Hur är benställningen på fölen? Mitt sto, som inte är mitt längre...
Svar
11
· Visningar
1 256
Senast: EoG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka