Copyrighttecken i Photoshop?

C

cissiny

Tänkte kolla om nån här vet hur man får till ett copyrighttecken när man jobbar i Photoshop Elements? (Har funderat på att installera vanliga Photoshop, om det gör någon skillnad?).
Vill alltså läggga in lite text på bilderna. Har testat att skriva det i Word och kopiera - det funkar att kopiera men copyrighttecknet förvandlas till ett isländskt o eller något... :crazy:

Nån som vet hur man gör? :)

Mvh Cissi

Annars kan du kopiera det här: © Och sedan klistra in det där du vill ha det.

Så brukar jag göra om jag vill skriva en specialsymbol som jag inte vet hur jag får fram. Jag går in i Word och använder "Infoga Symbol". Sedan kopierar jag den och klistrar in där jag vill ha den. Men det kräver ju förstås att man har Word installerat. :smirk:

Jag testade först (efter tips från Trassla) att skriva in specialtecknet i Word - men det var ju inte samma tecken som dök upp i Photoshop när jag kopierade och klistrade in!

Mvh Cissi

Inte? Konstigt....

Tecknena i början på listan (där © ingår) borde fungera. De tecknen brukar finnas med i alla teckensnitt. Tecken som står längre ner kräver däremot att man har ett speciell teckensnitt för att de ska fungera.

Det kanske är så att det blir skevt om det ena teckensnittet har svensk teckenuppsättning och det andra engelsk?

Med Photoshop medföljer väl med en massa extra teckensnitt, eller har jag fel?

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 324
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 982
Senast: kma
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 823
Senast: vtok
·
Juridik & Ekonomi Har en fråga till er allsmäktiga! Jag har huslån, huslånet dras den 25 varje månad då jag fått lön då, dvs så dras det direkt så jag...
Svar
7
· Visningar
1 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka