Cool katt!

Solvira

Trådstartare
Jag har en katt som är 14 år gammal. Han har varit blind på ena ögat i tre år, och för två år sen blev han blind på båda ögonen. Han klarar sig bra däremot, han är ute och fångar råttor (!) precis som en vanlig katt!
Och nu har han förvånat mig än en gång: två gånger IDAG har han jagat bort en ny katt från våran gård! :eek: Den andra katten är fullt frisk och dessutom ung, men mitt blindstyre ( :smirk: ) jagar ändå bort honom hur lätt som helst!
MIN GÅRD! :D
Såhär ser han ut förresten: i skolåda Han har gråstarr, därför ser ögonen grumliga ut!

Hehe, men det är han inte... egentligen. Hur konstigt nu det kan låta. :smirk: Men innan han blev blind var han ganska feg av sig, och det enda han försvarade var sin säng. :D
Men han är världens gosigaste kisse! Har aldrig gjort nån illa under sina år. :love:

Vad kul att få höra att det finns fler gamlingar som blivit som lammungar när dom tappat synen.
Min gamla avelshane vart helt blind när han var runt 9-10 år.
Innan dess var han mer som en sabeltandad tiger än en katt :devil:.
Han gick inte ens att vaccinera.
Men efter att han tappat synen blev han keligare än när han var kattunge. :love:
Han t.o.m. buffade veterinären i magen medans han blev vaccinerad :confused:
Och han jagade alla sina leksaker och bollade med dom som om han såg dom.
Det är tur att jag har bildbevis.
Annars skulle ingen tro mej.

Att han som tyvärr blev ökänd för sitt temperament kunde bli en sådan mjukis som blind gammal knarrig herre.

Som tur var så ärvde hans barn inte det dåliga temperamentet.

I höstas var det 3 år sedan hans liv ändades pga en snabb hjärtsjukdom.

Saknar min kramgoa nallebjörn ännu.
Trots att han dom sista åren alltid skulle sova mitt under dubbelsängen.
Och som han snarkade....värre än gubben.. och det vill inte säga lite det...

Jo, men det var ju det som var det konstiga med hur min katt har blivit. Han har blivit kaxigare mot andra katter! :cool: Mot människor är han alltid ursnäll dock, har alltid varit. :)

Åh, din gamla misse låter som brorsan till de två katter jag har kvar, som vi tyvärr fick ta bort förra året. Han var blind på ena ögat (högt blodtryck) och fick ett sår som inte läkte. Så vi tänkte att vi åker till veterinären och tar bort ögat, så att katten kan få fortsätta leva sitt liv. Tyvärr visade det sig att han hade hjärtfel så att det inte gick att söva honom, så vi fick ta bort katten istället. :cry: Som jag älskade den katten! Mina sboluta favorit! :cry: Saknar honom nåt så otroligt. :cry:

Jo, vi blev också väldigt impade av det. Vi har ju en till katt som är lika gammal, men helt utan krämpor som är en riktigt jägare. Men den blinda har faktiskt tagit fler möss (vad vi sett) än den andra kissen vi har den senaste tiden. :smirk: :eek:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
725
Senast: startpompe
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 346
Senast: Marvin
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och... 2
Svar
23
· Visningar
4 215
Senast: monster1
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 506
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bichon havanais
  • Kattbilder #10