six feet under

Trådstartare
Hejsan ! är det någon här som har skickat efter Conquer från USA ? Såg att det kostade 37 dollar där. Och om ni har gjort det vad kostar frakten ? Mvh Sixten

Sv: Conquer

frankten blir dyr om du inte har någon vän som kan skicka det till dig men om paketetsvrde överstiger 50 kr får du betala tull så du fårbe din kompis mygla ochs kriva detöärvärt minre om du beställer fflera :) men stämmer verkligen det priset? har set billigaremen inte sååå billigt. kanske ärmindre förpackning? adress?fast jag kom påatt jag menade cosequin...så never
mind ;)

Senast ändrad av en moderator:

högkoncentrerad glukosamin. typ som cosequin.

tillägg:
googlade och hittade detta:

Conquer Liquid At 100 mg per dose (200 mg per ounce), Conquer Liquid is developed specifically to help maintain the health of your animal's joints. HA is safe, non-toxic and a naturally occurring glycosaminoglycan with its highest concentration found in all vertebrates' connective tissue and joint fluid. Conquer Liquid is a clinically proven HA product based on a controlled double blind study, as published in the Equine Veterinary Journal (2006).

finns att köpa på en del kliniker, men dyrt som busen
Jag tycker inte att det är dyrt i sverige 1200 kr för en liter och grymt bra, jag underhåller med en dos varje dag på trashankar och dubbel dos veckan innan start och det är lagligt. Men jag såg fel en spruta med 6 doser kostade 12 dollar och det är inte dyrt. Det är inte Glucosamin utan koncentrerad hyaluronsyra (kallas allmänt tuppkamspasta.)
Det har tydligen sån effekt att chefsveterinärerna på STC vill sätta 14 dagar på det. /Sixten

Senast ändrad:

Eller också värnar man om djurskyddet och väntar med att tävla med hästarna tills karensen är slut. Är det så effektivt så är det nog att likställa med dopning...

Var har du köpt Conquer för 1200:- , på vår närmaste ATG klinik kostar en flaska på knappt en liter 1625:-, jag har därför beställt fr USA och tjänar ca 500 :- / flaska även när frakten är inräknad, men finns det att köpa i Sverige för 1200:- så är ju det bättre

Eller också värnar man om djurskyddet och väntar med att tävla med hästarna tills karensen är slut. Är det så effektivt så är det nog att likställa med dopning...

Det där vad det mest dumma jag hört på länge....

Skulle du säga att t.ex aleo vera skulle kunna skada hästen?
Jag kan tycka att all form av läkemedel (smärtstillande osv) ska vara 14 dagar på samt injektioner men inte något naturligt eller några som helst foder tillskott.

Jag säjer att om ett preparat är så effektivt att hästarna blir "friska" av det på "ingen tid alls", så är det ett preparat som bör falla under karenstiden. För då är det ett preparat som påverkar hästens prestationsförmåga, likadant som vilket annat läkemedel som helst.
Och då väntar man med att starta hästen tills karensen är över.
OM hästen behöver preparatet för att öht kunna starta, så anser jag inte att hästen är i tävlingsmässigt skick.

Håller med!
Det finns faktiskt en anledning till varför de finns karens på vissa läkemedel till häst!

Jag säjer att om ett preparat är så effektivt att hästarna blir "friska" av det på "ingen tid alls", så är det ett preparat som bör falla under karenstiden. För då är det ett preparat som påverkar hästens prestationsförmåga, likadant som vilket annat läkemedel som helst.
Och då väntar man med att starta hästen tills karensen är över.
OM hästen behöver preparatet för att öht kunna starta, så anser jag inte att hästen är i tävlingsmässigt skick.

Det här är inget läkemedel likaså är inte aloe vera ett läkemedel det är ett HJÄLPMEDEL inget annat...
Det är sådana här total idiotiska uttalanden som ger travet ett dåligt rykte samt gör att det blir mindre och mindre som håller på med trav. Jag anser att vi ska ha karens på läkemedel injektioner osv men absolut fritt på alla preparat som inte är recept belagda. Man får inte använda väldigt mycket men många gör det ändå. Ingen märker något, de som står på mitt gamla stall använder 3 preparat som är doping klassade med 14 dagar karens deras hästar har vunnit och tagits doping prov på alla har varit rena. Alltså fungerar inte doping proven om man vet vad man gör. Är det då inte bättre att släppa allt som inte är klassat som läkemedel fritt.
Det finns inga medel som inte är läkemedel som gör hästen "bra över natt" sånt förekommer nog bara i Italien USA och Frankrike. Men men travet är i mina ögon så gott som döds dömt. Finns inget att göra åt det längre med alla nya korkade bestämmelser är det lika bra att börja rejsa katter på nybonat golv.... (blir jag kallad djurplågare nu kanske:confused:)
Men jag vet låt oss förbjuda massage, laser, och varför inte varmvatten med det hjälper ju jätte bra att mjuka upp med. Och förbjud täcken på hästar det är ju inte naturligt för dom att ha ett "andra skinn" på sig.

God natt.

jag använder conquer till en av mina häst och det är verkligen hur bra som helst. Från en stel gammal tant som strosat runt på ridskola i 5 år så är hon riktigt mjuk och har fått världens steg samt blivit av med sina hältor. Jag ger henne nu en 2 månaders-dos, kosta 2300:- av equiterapeut, men så mycke värt det.
Rekomenderar det starkt till knackiga hästar eller till dom som tävlar mycke.

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 300
Senast: LinnK
·
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
1 054
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
789
Senast: Flixon
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025
  • Valp 2024