Connemarahingstar på Grevagården

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Throlla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 3 169
Vart kommer Kilroy att finnas för betäckning någonstans?

42 p. var ju inte dåligt :) Han såg ju skitfin ut!

Läcker kanske, men inte mycket rastyp. Ser mer ut som en Anglo tycker jag, fast med grövre ben. Det skulle vara intressant att veta vad han fick på typen. Men jag var inte där och såg honom, så jag ska väl inte säga för mycket. Jag har bara sett bilderna som finns i den här tråden, och bilder är ju inte alltid så rätt visande....

Han behöver nog inte fått så jättedåligt på rastypen. Tycker mest att han ser outvecklad ut, vilket en 3-åring kan få göra.

Det går ju att bedöma rastyp på 1-2 åringar, men visst kan det ha med saken att göra. Jag tycker dock ändå att han ser lite "off type" ut, och det skulle förvåna mig storligen om han fick mer än 6 på typen. Därmed inte sagt att han inte kan förändras....

kansk einte så mycket rastypiskt men dom har ofta lätta maror ..Gräns alltså.
O ruben är ju oxå väldigt lätt däremot inte lika högrest som chili såg ut o vara.
själv tycker jag han var väldigt läcker..

Ja, jag är inte intresserad av NF och RP (dessutom var det nästan bara connemara där på söndagen, såg några NF/RP som gjorde ridprov bara)

Såg det :D (Fast var det bara jag som såg det konstigt? De hade dragit ihop raderna så man bara såg halva raderna)

Måste bara fråga en sak...

Varför blev Gräns Roeson godkänd? Han fick ju bara 39 poäng.
och Pilgaardens Kilroy, får han användas i aveln? (Är han godkänd i Danmark föresten?)

Har inte hunnit kolla siffrorna så noga än, men Roeson blev iaf godkänd pga. stam.

(texten var konstig för mig med)

Okej! Då är jag med.

Kilroy fick 42 poäng, och det står GII på honom, så han får väl användas i avel?

Jag gjorde så att jag sparade sida, och sen öppnade den i excell, där ökade jag radbredden så jag såg vad det stod.

Ja, han får användas i avel.

Ang. GI och GII, minns jag inte vad de står för. Någon annan som vet?
G sätter de väll iaf innan bruksprovet är avklarat.

Det är helt riktigt att hingstarna får G när de godkänts innan de gjort bruksprov.
GII får hingstar som gjort bruksprov. GI är för hingstar med egna tävlings- och/eller utställningsmeriter.

//Kristin

Sv: Re: Connemarahingstar på Grevagården

Mmm... den där Ragnarps Royce Robot...den gillade jag...inte dum alls! ;)

Hehe, jag känner/kände hon som äger honom :) Så jag har hälsat och klappat på honom xD Fin häst ja.. :)

Sv: Re: Connemarahingstar på Grevagården

Jaa, men jag har fortfarande träffat honom :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är 34 år sedan dressyr-SM arrangerades på Grevagården senast. Till helgen ska medaljörer i fem ålderskategorier samt paradressyr koras.
Svar
0
· Visningar
156
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Helgens dressyrmeeting hos Grevagårdens Ryttarförening innebar inte bara årets första OBS-tävling, utan även kval till tävlingarna som...
Svar
0
· Visningar
173
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka