Comhem och e-post

Butros

Trådstartare
De senaste dagarna har Comhem haft stora problem med e-posttjänsten. Enligt Comhem ska det mesta nu fungera igen, men det gör det inte för mig. Efter det stora e-postproblemet de senaste dagarna kan jag inte längre hämta e-post annat än via webmail. När jag försöker hämta post via Mail får jag felmeddelandet: "Serverfelet som uppstod var: Okänt POP-användarnamn:"

Eftersom webmail fungerar anser Comhem att det är en ren slump att det inte längre fungerar för mig, och att det inte har något som helst samband med förändringar hos dem. Jag har prövat allt som de har föreslagit: Tagit bort konton och lagt in dem på nytt, startat om modemet och startat om datorn. Comhem anser att det därför är ett problem för Apple support. Jag är inte lika övertygad om det.

Är det någon som har någon idé? Lönar det sig att pröva med ett annan e-postprogram?

Jag har en iMac G5 med Mac OS 10.4.8 och använder Mail 2.1.
 
Sv: Comhem och e-post

Det förefaller som om jag var orättvis mot Comhem, även det osannolika kan inträffa. När jag prövade att lägga upp ett konto i Entourage fungerade det.

Sedan jag prövat att ändra verifieringen fungerar åter Mail. Detta var dock inget som Comhem rekommenderade. Om detta blev nödvändigt pga Comhems omläggning eller om min dator faktiskt fått fnatt vet jag inte, men nu tycks allt vara frid och fröjd.
 
Sv: Comhem och e-post

Jag använder Outlook Express på Windows XP och mailen fungerar bara stundvis för mig, så helt orättvis är du nog inte. Det kan ju vara så att det bara råkar fungera just som du testar med nytt program/nya inställningar. ;)
 
Sv: Comhem och e-post

och jag har Outlook Express på 2000 Professional - de senaste månaderna har det vart myyyyycket strul....

Mvh Cissi
 
Sv: Comhem och e-post

Tillägg. Har haft Comhem i många år och länge funderat på att byta. Inte minst sedan vi fått... vad heter det... stadsnätet i huset.
Dock har vi tyckt att trots allt så har Comhem funkat bra en längre tid.

Sen var det ju en massa mailstrul för ett par månader sen. Strax efter det så fick min laptop åka in på översyn. Så, jag använde inte Outlook Express på den på länge. Nu, när den sattes igång efter jul och nyår, så har det vart en del problem. Jag trodde att det hängde ihop med laptopen (som känns ganska seg).

Men, nu när fler har problem... Kanske dags att byta leverantör trots allt?

Bara lite funderingar :)

Mvh Cissi
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Svullen över ögonen
  • Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka
Upp