Collie-tråd!

inverterad

Trådstartare
Visst finns det väl lite collieägare här på Bukefalos? Jag tycker det är dags att vi presenterar oss och vår fina ras här i en egen tråd!

Jag har en långhårig hane av den mer bruksinriktade typen. En otroligt rolig hund att träna med, alltid arbetsvillig och vill mer, mer mer hela tiden. Ganska hård i huvudet men ändå otroligt förig på grund av hans stora arbetsvilja (matte är nyckeln till den roliga träningen). Han har varit lite satt på undantag på grund av bröllop, husköp och barnskaffande, men nu är målet tävling i appellen (spår), lydnad (startklass) och eventuellt lite rally för skojs skull under sommar och höst.

2017-03-14 14.22.04.webp

In med presentationer av era hundar och vad ni hittar på med dem!2017-03-14 14.22.04.webp

Jag har Active Stars Cassiopeja, Eija kallad. En kortisdam på ett år. Vi har mest grundtränat, och påbörjat lydnad lite grann. Specialsök och spår är också meningen att vi ska pyssla med. En underbar tjej som alltid vill jobba, men ändå lätt och enkel att ha att göra med. IMG_8588.webp

Men, nog finns det väl fler collies på forumet?!

Jag får hem min imorgon efter hans kollo på landet och är sååå träningssugen! Har anmält till en tävling i rally och en i startklass. Mest skulle jag behöva träna på att tävla, så det blir bra oavsett resultat.

Planerar du för nån tävling med din @Vastgota?

Men, nog finns det väl fler collies på forumet?!

Jag får hem min imorgon efter hans kollo på landet och är sååå träningssugen! Har anmält till en tävling i rally och en i startklass. Mest skulle jag behöva träna på att tävla, så det blir bra oavsett resultat.

Planerar du för nån tävling med din @Vastgota?
Tja, så småningom. Jag är nybörjare på lydnad själv, och fröken har gått och blivit tönnåring. Hon har helt plötsligt inte den blekaste aning hur man gör en ingång ens. Vi fortsätter att bygga relation och följsamhet, och spårar. Någon gång kommer hon väl ur det här...

Liknande trådar

Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 269
Senast: Carolininen
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 919
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Vill ha hund inom ett år! Och är så otroligt valpsugen! Dreglar efter varje hund jag ser på gatorna.. Men har beslutsångest gällande...
Svar
14
· Visningar
1 879
Senast: Lejonelle
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 775
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar