Cohiba versus Turmalin!

Novali01

Trådstartare
Ja som det står i rubriken, vilken föredrar ni o isåfall varför? För min del lägger jag min röst på Turmalin även om Cohiba fick bättre poäng. Jag gillar inte korset hos Cohiba o jag tror han kan lämna tyngre hästar.

Turmalin däremot har inte lika bra trav som Cohiba men vilken galopp o vilket hopp!!:love::love:

Sv: Cohiba versus Turmalin!

Jag vet egentligen inget om avel, men har sett Cohiba på tävling och är inte särskilt imponerad.

Tror också att han kan ge ganska tunga avkommor.

Jag förstår inte ens hur man kan försöka jämföra så två totalt olika hingstar:confused:

Nähä??? Å vad är det du inte förstår egentligen? Om du ska betäcka ett sto med hopphingst o fastnar för dessa två så jämför du ju fördelarna o nackdelarna hos hingstarna för att komma fram till vilken som passar stoet bäst eller? så vad är det du inte förstår?

gissar på vad ancan menar:) att det verkar inte så troligt att ett sto skulle passa optimalt till bägge dessa herrar, eftersom de är väldigt olika. Ett sto har ju sina fördelar och brister, som man vill behålla och förbättra i sitt val av hingst, och då dessa hingstar är så pass olika, är det inte så jättetroligt att de passar samma sto:idea:

gissar på vad ancan menar:) att det verkar inte så troligt att ett sto skulle passa optimalt till bägge dessa herrar, eftersom de är väldigt olika. Ett sto har ju sina fördelar och brister, som man vill behålla och förbättra i sitt val av hingst, och då dessa hingstar är så pass olika, är det inte så jättetroligt att de passar samma sto:idea:

Huvudet på spiken :)

Jag förstår inte ens hur man kan försöka jämföra så två totalt olika hingstar:confused:

Varför skulle man inte kunna det? :confused: Måste man jämföra två hingstar som är lika? Man kanske har fastnat för två hingstar med olika egenskaper. Hingstarna ger olika + och - till stoet. ;)

Ja, exakt så tänkte jag med...det är väl självklart att man kan jämföra 2 hingstar på det viset? Det ena kompenserar det andra osv...o om hingstarna passar med stoet rent stammässigt så tycker jag nog att man kan jämföra hingstarna med varandra.

Detta är ju inget speciellt just för dessa 2...jag tycker alltid att jag har 2 kandidater kvar när jag sorterat bort övriga. I detta fallet var det dessa 2 kvar.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 656
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 966
Senast: Cocos
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 446
Senast: Fetaost
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På privatlektionsstället vid världens ände är det inte så noga med terminer och så, så där har jag möjlighet att rida lektion då och då...
Svar
0
· Visningar
733
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka