Cobstorlek på tyglarna, eller?

pinky

Trådstartare
Om man köper ett träns i stl cob och får med tyglar, är det cobstorlek på tyglarna också då? Eller är de i stl full?
De gånger jag köpt kompletta träns har jag köpt till andra tyglar, så jag har ingen aning...

Ska köpa Börjes kandar nu, men om tyglarna är kortare än full så vet jag inte... :smirk:

Nån som vet hur det brukar vara, eller kanske t.o.m. har just det kandaret?

det är nog så att du får med cob-tyglar..
tyvärr, men när jag har köpt "hela träns" (visserligen inte cob, men ponny, full och X-full) så har man fått med tyglar i den storleken..

Jo, när man köper ponny eller full vet jag att man får samma på tyglarna.

Men eftersom det är mycket sällan (men det har hänt...)man ser cobtyglar att köpa löst, så tänkte jag att det kanske inte är så vanligt tillsammans med träns heller? Tyglarna gör ju inget om de är liiite långa, som fulltyglar kanske blir på en cobhäst...

Svamlar jag nu? :angel:

Jag tror du får full-tyglar.
Inte så ofta man ser att de säljer tyglar i stl cob om det nu finns överhuvud taget??

Jodå, det finns. Men det är inte så vanligt, eftersom tyglarna inte behöver ha så exakt passform.

Du kan ju maila eller ringa dom och fråga dom brukar vara trevliga på börjes! Jag tror att man får men cobtyglar, eller jag har iaf fått för mig det.

om det är samma kandar som jag köpte så får du nog tyglar i stl full. tror inte att det stod ngn storlek på mina, köpte cobstorlek, men tyglarna jag fick med var iaf lika långa som mina vanliga (som är strl full).
men ring och fråga för säkerhets skull :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 332
Senast: lirco11
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18