CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl är 09 på morgonen. Sambon åkt till jobbet, jag vart ute med hunden, dammsugit och funderar nu pp om jag ska blåsa av verandan eller gå in och duscha, äta och sen förstås åka till jobbet vid 11...

Har fått våran "rates notice" i posten med och suckar... det är dyrt med eget hus.

Kommer inte på svenska ordet för rates? Kommunalskatt?
Alltså för typ kommunalt vatten, avlopp, sophämtning osv....

Motsvarande sek är det ca 450kr i veckan 🙈

Vad kostar det i Sverige?
Vi bor 2 personer i en villa på 3 rum och 2 badrum 140m3 men nyttjar bara ett badrum då det andra behöver totalrenoveras...

Jaja, vad är en bal på slottet

Jag betalar kring 2000 kr/månad till kommunen för vatten, avlopp, sophämtning samt elnät (sedan tillkommer elförbrukningen som i mitt fall råkar vara samma leverantör).
 
Beklagar förlusten @Asko.

Och så sorgligt med Åke VIF.



Jag har varit ute och joggat 6,6 km med lite tempointervaller i härliga plusgrader och barmark.
Kroppen kändes bra. Nu kaffe!
428588B6-5131-41D3-8C0C-56B3F0E81D63.webp
 
Kl är 09 på morgonen. Sambon åkt till jobbet, jag vart ute med hunden, dammsugit och funderar nu pp om jag ska blåsa av verandan eller gå in och duscha, äta och sen förstås åka till jobbet vid 11...

Har fått våran "rates notice" i posten med och suckar... det är dyrt med eget hus.

Kommer inte på svenska ordet för rates? Kommunalskatt?
Alltså för typ kommunalt vatten, avlopp, sophämtning osv....

Motsvarande sek är det ca 450kr i veckan 🙈

Vad kostar det i Sverige?
Vi bor 2 personer i en villa på 3 rum och 2 badrum 140m3 men nyttjar bara ett badrum då det andra behöver totalrenoveras...

Jaja, vad är en bal på slottet
Vi betalar cirka 1000 i månaden för vatten, avlopp, sophämtning. De fasta avgifterna är höga, vattnet är "nästan gratis". Och några tusen till för el, beroende på månad och elpriserna. (10 000 för december, 5000 för november till exempel)
 
Hur är spelet tycker du? Funderar på en switch med det till mig själv i födelsedagspresent.
Utan att spoila något...
Jag har på 2 timmar bankat skiten ur statyer, gått med i en underground organisation, duellerat, spenderat lång tid med att bara titta på hur de designat Hogwarts (det är riktigt bra) och FRAMFÖR ALLT klappat 7 katter :D

Upplever att det är lite hackigt här och där och i spegelbilder blir det i bland någon glitch där ett spjut plötsligt kommer ur spegelbilden och ballar ur överallt. Men det är allt jag sett som varit konstigt och de kommer nog patcha bort det rätt snart.

Annars, kul combat. Kul karaktärer som jag ser fram emot att få lära känna, roliga pussel, jättefina miljöer och massor att upptäcka. :up:
 
Precis klar med maten så dags att äta. Sedan blir det att prova nya Hogwarts legacy spelet och se hur det är. Var tvunget att fixa något och äta innan jag ens fick starta spelet. :angel:
Nån på jobbet postade nåt sånt på Teams som om det vore världens grej. Ett datorprogram som släpps en viss dag.

/Oförstående medmänniska men glad för de som gläds! (från forntiden, förmodligen ren avundsjuka, för på min tid fick man koda sina egna datorspel efter bästa förmåga om man ville ha något speciellt.)
 
Nån på jobbet postade nåt sånt på Teams som om det vore världens grej. Ett datorprogram som släpps en viss dag.

/Oförstående medmänniska men glad för de som gläds! (från forntiden, förmodligen ren avundsjuka, för på min tid fick man koda sina egna datorspel efter bästa förmåga om man ville ha något speciellt.)

Jag har som sagt varit ihop med en gamer så jag förstår hur det är när ett spel släpps även om jag är TOTALT ointresserad av spel :D Han försökte få mig att börja spela genom att ge mig första Tomb Raider-spelet men jag har inte tålamod med att spela :laugh:

Edit: Men givetvis gläds även jag med de som ser fram emot sådant. Jag är glad om andra är glada :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 677
Senast: Enya
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
36 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp