CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men precis! Drar ju hellre ut den bakre helt klart. Oj så bra, känns ju hoppfullt att det kan vara så lyckat! :). Vet inte dock om en visdomstand tenderar att komma upp "bara för" mer plats lämnas, men intressant fundering, kolla med tandläkare som borde veta? OM det kan vara ett alternativ?
Jo, även visdomständer brukar komma fram om det blir bättre plats när man drar ut "grannen".
På barn får de ju ofta ta ut mjölktänder för att ge plats åt de riktiga tänderna. Så det är inte alls ovanligt att man drar ut tänder för att ge bättre plats åt andra.

Jag har tex tagit bort båda mina visdomständer i nedre käken av orsaken att det skulle vara lättare att borsta och motverka hål i tanden som sitter framför.
Som en bonus har nu visdomständerna i den övre käken kommit fram helt.
 
Precis pratat med yngsta lillsyrran, gullungen bad mig att få följa med ut på krogen för första gången. Nyligen fyllt 18 och tycker det känns nervöst gå dit första gången. Smälter ju av att ens 18-åriga lillasyster vill ha med en på nåt sånt :heart (jag är 14 år äldre)
Nu ska jag slösurfa lite, tänkte ta en bit sockerkaka men har Lilla herrn i knät så bara att glömma :p

Men så rörande av henne, väldigt gulligt :heart
 
Försöker övertala mig själv att det är bra tid för att nattrasta hundarna och sedan sova. Hundarna, ja de tycker att det där med nattrastning är onödigt, de sover (och jag vet att om de inte får komma ut en gång till, då kommer de behöva ut om någon timme så... vi behöver ut nu). Såg att en av mina favoriter på youtube lagt ut en ny, lååång video nu, så jag vet åtminstone vad jag ska titta på efter att ha varit ute :)
 
Så här jag varit med på det tredje öppna huset, när det var sagt max två 🙄 Nåja jag fick träffa och krama två tidigare elever som var och hälsa på. ❤ Toksaknar den klassen! Luften har gått ur mig helt känns det som, favoritkollegan har sagt upp sig och chefen skickade ut ett sjukt märkligt mejl. Jag bestämde mig för att hänvisa det till hens utbrändhet och tänker inte svara på det även om min spontana reaktion var att säga upp mig på studs.
 
Kollar en dokumentär på SVT om kinesiska barn som drillas i att spela piano.
Den började precis så har inte kunnat bilda mig en uppfattning men i programinfo står det att en del övar tio timmar/dag. :(

Tror jag ska ta ett nattäpple.
 
Pustar ut efter en dag som prövat mitt tålamod på i princip alla möjliga sätt, på i princip alla möjliga fronter. Det är ett rent under att jag lyckats hålla mig sansad och inte bitit huvudet av någon. Jag är annars en väldigt sansad person som sällan blir arg eller irriterad, så det är väldigt ovant och uttröttande för mig att gå runt som en tickande bomb mest hela dagen. Har nu duschat och krupit ner bland nytvättade lakan tillsammans med min nya favoritchoklad, så äntligen börjar det kännas lite lättare att andas. Hoppas få sova ordentligt och att livet känns lite lättare imorgon. Det brukar ju bli så :heart
 
Jag har suttit halva kvällen och sytt ihop min wyrm. Juno stjälpte gärna till. Hon älskar att handarbeta med sin matte. 😅

Jag tycker faktiskt att den blev riktigt söt, även om den inte är helt perfekt. Då det går ståltråd genom både kropp och vingar så kan man forma den lite hur man vill. ☺️

Nu blir det att sova. Det ska bli så rysligt skönt! 😴

IMG_20230207_231711.webp
 
Kl är 09 på morgonen. Sambon åkt till jobbet, jag vart ute med hunden, dammsugit och funderar nu pp om jag ska blåsa av verandan eller gå in och duscha, äta och sen förstås åka till jobbet vid 11...

Har fått våran "rates notice" i posten med och suckar... det är dyrt med eget hus.

Kommer inte på svenska ordet för rates? Kommunalskatt?
Alltså för typ kommunalt vatten, avlopp, sophämtning osv....

Motsvarande sek är det ca 450kr i veckan 🙈

Vad kostar det i Sverige?
Vi bor 2 personer i en villa på 3 rum och 2 badrum 140m3 men nyttjar bara ett badrum då det andra behöver totalrenoveras...

Jaja, vad är en bal på slottet
 
Har fixat klart jobbgrejen och det blev ganska bra och var skoj trots allt. Ibland slår det mig hur bra jag är på mitt jobb, och det gör mig stolt men framför allt glad. Hade en liten motgång för ett tag sedan och jag kände att luften gått ur mig temporärt.

Har även stekt tre nattpannkakor och ska nu äta dem och se klart den senaste säsongen av Emily in Paris.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 677
Senast: Enya
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
36 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp