CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis varit på anställningsintervju. Det lät som trevliga arbetsuppgifter och intervjuaren tyckte att mitt löneanspråk verkade klart rimligt, så det är ju en bra början i alla fall. Sedan vet jag inte hur det skulle bli rent praktiskt att jobba där, om det alls fungerar med arbetstiderna osv, men tänker att jag avvaktar med att bestämma mig för något innan jag hört mer från dem.
 
Besökte pappa i söndags, jag vet inte om han var medveten om att jag var där men det var nog bra ändå :heart mamma har varit där hela dagarna sedan dess förutom när hon åkt fram och tillbaka för att gå ut med sin hund. Han verkar sämre idag, personalen säger att det är svårt att veta men mamma tänker på sin egen pappa som det bara dröjde några timmar för när andningen var likadan, han hade dock ett dåligt hjärta så vi får se...
Ja, det var dags. Han gick bort kvart i två idag.
Har precis besökt honom för sista gången med mamma och faster :heart Såg till att det uttalades en psalm och herrens bön, jag antog att det var något som han skulle tycka var viktigt :D
 
Berättade för en avlägsen kollega att jag har småsyskon som är sladdisar, kring 20 och han svarade att han trodde att jag var ”i 20-års åldern”. Det var sannolikt en lögn men jag har känt mig som en blöt trasa i ett år så jag väljer att ta den ändå 😅

Skrev samma sak till maken och fick denna tillbaks 😂

F8222391-FA58-4247-9DA8-ADD913FD6465.gif
 
Puh! Bara två saker hände idag men ändå känns det där med tandläkaren så längesen! Fick anstränga mig lite för att komma ihåg vad som hände :cautious: inte märkligt förstås med tanke på vad som hände efteråt men känslan är lite märklig.
 
Träningspasset blev inställt pga jag var den enda anmälda, inte så många som vill träna kl 17 en vardag tydligen. Nerverna drog igång lite pga det men tog mig till gymmet ändå och körde en kvart på crosstrainern, sen blev nerverna för jobbiga så är på väg hem igen. Men jag tog mig dit och tränade så ett steg framåt :banana: o jag är rätt otränad så benen är trötta fast det bara var en kvart :o
 
Tog min PMS-hjärna och gick ut på en promenad, det hjälpte nog lite. Nu har jag ätit också.

Blev lite putt på min slarviga doktor igår (aka kollegan) efter att hon mycket motvilligt gjorde en sak jag tjatat om i snart tre veckor. Sen kom hon in till mig idag och sa strålande ”Hej chefen!”, då gick det över litegrann 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 677
Senast: Enya
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
36 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp