Mysaan

Trådstartare
Jag skulle vilja gå på clinics för att skaffa mig en bättre uppfattning om hurvida western är något för mig och hästen min. Men vart vänder jag mig?

Via Wras hittade jag kontaktuppgifter till ordförande för södra sverige. Maila honom eftersom jag egentligen bara vill ha kontaktuppgifter till närmaste klubb. Svaret jag fick av honom löd: Bor du i ****?

Förklara att jag inte bodde där men att det var närmaste klubb förmodligen och bad ännu en gång om någonslags kontaktuppgift till dem.

Detta var drygt 2 veckor sedan och jag har inte hört något alls efter det. Så någon med tips på hur jag ska gå vidare?

Sv: Clinics!

Var bor du ?

Vi kommer att ha 2 clinics på vår klubb i Habo i september.

tJWR har clinics i oktober (13-14) på Stall skänninge Vimmerby

tjo! ska du börja gå på clinics med dina pollar :)
Dom brukar va jättebra i vimmerby och ha clinics ganska ofta! Gå in på deras hemsida så får du säkert mer info :)

Ja det är med TB. Det skulle ju egentligen varit en i Augusti och en i September men han fick förhinder i Aug så den blev flyttad, så blev det 2 i sept istället.

TB är jättebra! Jag var med på tjusts clinic i helgen. Mina första lektioner i western. (Inte helt olikt akademiskt). Jag lyckades göra mitt första perfekta galoppombyte. :D *stolt*

Visst kan man få vara med utan häst första gången? Min kille är absolut inte redo för att åka på kurs men jag är det. :)

Det kommer att vara Clinic för Lita Hottel från USA på Elmia Häst på söndag. Hon har nio domarkort och tävlar sjäv aktivt.

Det blir ju lite svårt att rida utan häst, fast du lär ju få upp flåset;) Men det kostar inget att titta på:idea:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 506
Senast: dobbis
·
M
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hejsan. För tre månader sen skrev jag på ett fodervärds avtal där ja skulle få ha hand om ett varmblod som för det första är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 447
Senast: Marie_Ozzy
·
Anläggning Jag håller som bäst på att skissa på hur jag vill bygga mitt stall - som skall byggas i en existerande gammal ladugårdsbyggnad - och har...
Svar
13
· Visningar
3 688
Senast: a1agnlju
·
Småbarn Det här kommer bli ett långt inlägg men jag hoppas och ber er att orka igenom allt och skriva om era erfarenheter och åsikter. I...
2
Svar
31
· Visningar
6 680
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar