clinic - NH...

PrittePuff

Trådstartare
*iiih* Jag ska på clinic om några veckor med min pålle.
NH ska det vara....

jag har aldrig varit på clinic förut... nån som kan berätta lite, vad som händer vad man gör och lite sånt..
börjar bli nervös...

dessutom så sa dom att man bara behövde grimma och grimskaft...?
stämmer det?

Kan inte så mycket om NH, nån som kan förklara lite kort...?

:confused: :p :angel:

Sv: clinic - NH...

Att du bara behöver grimma och grimskaft stämmer.
Jag vill dock ha repgrimma med leadrope på mina kurser.

Sv: clinic - NH...

På en clinic är det oftast mellan 5-10 personer, ibland mer eller mindre. Tränaren kanske först håller en teori, sen tränar han/hon dig och din häst enskiltoch visar hur du ska göra med just din häst, samt ger tips och råd.
Jag tycker att clinics är en jättebra start om man ska börja med något, vad det än är. Man får mycket hjälp och svar på sina frågor, och även tips på hur man ska fortsätta träna.
NH är Kommucation mellan häst - människa, man användersig av hästarnas språk och man får en väldigt starkt band mellan sig och din häst. I LOVE IT!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 794
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 192
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 816
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar