Cliff Barnsby - andrahandsvärde?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 2 224
T

Tican

har satt ut lite annonser men inte fått några svar, och tänkte att jag kanske satt för högt pris?

det är en Cliff Barnsby Bonfire, i fint skick. kostar 18-19000 ny. jag har satt ut den för 9500, vad tycker ni om det? annars, nån som har några säljknep att dela med sig av? :p

här är den

(om nu tråden är tillåten?)

Sv: Cliff Barnsby - andrahandsvärde?

jag kommer faktiskt inte ihåg hur gammal den är. :o får ringa förra ägaren o kolla.

Hur länge har du haft den?
Jag tycker den ser ut att vara ca 4-6 år kanske? Då tycker jag 9500 är helt okej.

sen i augusti.
ja, något i den stilen tror jag.

men varför svarar ingen då? morr.

Vad är det för bomvidd ? Om det är smal bomvidd kan det ju ta ett tag då de flesta är ute efter vidare bomvidder...

Antagligen beror det på att många inte känner till märket. Finns inte många affärer som säljer det och det finns inte många som är så intresserade av märket då de faktiskt inte är unika eller väldigt prisvärda.

det är normal bomvidd.

jag köpte den för 8500, snabb affär och lite kompispris.

Det är svårt att säla sadlar nu verkar det som, och ju bättre och dyrare märke ju svårare är det.... :( Behöver du bli av med den snabbt, så finn bara ett säljknep och det är att dumpa priset...

Då kan det ju vara att det 'r normal bomvidd... CB r ju små i storlekarna med så det blir nog svårt... :(

Sätt i annonsen 8000 vid snabb affär? då har du bara förlorat litegrann...

Jag hade kunnat köpa en begagnad märkessadel (så länge det är billigare liksom...) som kostar 12-14 000 men jag hittar aldrig de märken/storlekar/modeller jag vill ha... Jag hade blivit överlycklig om jag slapp köpa en ny...

Men vissa verkar resonera som så att för 14.000 får man ju en bra NY sadel, så varför köpa en "gammal" (även om den är bättre..). :p

Jo... men det beror ju på vilket märke man vill ha. Jag vill hellre ha en Albion begagnad med nåt skönhetsfel för 14 000 än en Stubben för 14 000....

Men sen är det också så att säljarna måste stå på sig lite med. Folk har ju inte råd att köpa nya sadlar om de måste sälja sina gamla för småpengar... Om sadeln är värderad till 15 000 skia man ju inte skänka bort den för 8 liksom... Alla förlorar på det i slutändan.

Det är svårt att sälja sadlar privat på nätet, speciellt i de prisklasserna. Under 5000:- så är det lättare. På en dyrare sadel vågar folk inte chansa.

Jag tycker att det funkat bra att hänga in sadlar i en affär på försäljning. De brukar ta en liten procent för det. Sen brukar jag annonsera på nätet samtidigt...

de jag pratat med tar 20%, och jag måste få minst 8800 för den, för det är vad den sadeln jag ska köpa sen kostar, och mapa vill inte lägga ut mer. tror ni jag kan få över tio i affär..?

Tican skrev:
tror ni jag kan få över tio i affär..?

Hoppas inte på för mycket säger jag bara. Min erfarenhet är att man säljer lättare en sadel i affär, även ifall priset inte blir dyrare.

Du skulle inte kunna låna pengar av dina föräldrar, eller kanske själv spara ihop till den sista delen?
Jag menar, en sadels värde höjs ju inte bara därför att säljaren skall köpa en ny som är dyrare "och behöver pengarna" (nu säger jag inte att du är sån, men flera sadelförsäljare (privatpersoner) verkar ha den inställningen).

Tican skrev:
de jag pratat med tar 20%, och jag måste få minst 8800 för den, för det är vad den sadeln jag ska köpa sen kostar, och mapa vill inte lägga ut mer. tror ni jag kan få över tio i affär..?

Men spara ihop eller låna resten själv, alt. ta det på avbetalning då?
Ju dyrare begagnad ju svårare att få såld som fler sagt. Men prova lämna in den för försäljning, kanske få den värderad innan så är det lättare att sätta ett pris på den.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 180
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 352
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Stora canvasburar

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.