clear round i LD?

C

coletessan

fick höra i stallet igår att det bara skulle vara clear round i LD framöver, någon som vet? om, är det både på ponny och stor häst då?

/T

Sv: clear round i LD?

Det är ingen generell ändring (dvs ingen ändring i TR) så det måste vara något din klubb har bestämt ska gälla på era klubbtävlingar.
Du måste fråga klubben om det gäller både ponny och häst.

okej, nä dom i stallet sa att de va ändrat på lokala tävlingar.. men dom yrar bara då =)

/T

det finns ingen regel i TR som säger att det är så...

Däremot (iallafall på tälingar i Örebro Distriktet) brukar LD/90 (eller den lägsta klassen på regional..) alltid vara Clear Round bed.

i gävleborg går alla LD/0,90m i bed clear round, men det är upp till distriktet att bestämma.

de har jag oxå märkt .. alla LD klasser är numera bed Clearround... hm...

i sthlm brukar 0.90 inte vara CL. har nog aldrig sett de faktiskt.....

Utom i älvklarleby, där de brukar ha tävling i LD :bow:
Det tycker jag verkar jätteovanligt, men det är toppen ju!

ska tävla A:0/A:0 på söndag i LD faktiskt, ska bli kul!
men annars är 0,90 oftast CR och ibland 1,00 på regional.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 064
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 815
Senast: mamman
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 589
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 837
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar