Shaggy

Trådstartare
Funderar lite på Zyngas nya spel då jag har tröttnat totalt på Frontiervilles långsamma laddande. Jag har inte lust att ladda ett spel i 10-15 minuter för att spela i 5. Tyvärr blir problemet bara värre och värre och nu sedan de gjort så att man ibland blir förflyttad direkt till "ta emot gåvor sidan" så måste jag alltid ladda om spelet minst 1 gång. Om jag sitter på jobbet med riktigt hög hastighet så går det men jag vill inte behöva betala så mycket extra för att spela ett ganska mediokert spel.
Hur är det med laddnignshastigheten i det nya spelet, felmeddelanden ;), "du måste ha minst 30 grananr för det här" osv.
Berätta
 
Sv: CityVille

jag gillar det, dock är det ju byggnader man måste ha där grannarna då måste jobba.
 
Sv: CityVille

Det tog ganska exakt 1 dygn för mig att tröttna. Tror jag har 220 invånare och måste nu ha 3 "offentliga" byggnader för att kunna komma vidare. Det betyder att jag måste ha 15 grannar som jobbar i dessa byggnader= samma grannhysteri som i FtV. Bristen på energi är ett annat problem som gör att jag tröttnar + laggandet har fått ladda om flera gånger redan för att det inte gått att samla in från affärsrörelserna.
 
Sv: CityVille

Man kan använda samma grannar :idea:

Men jag håller med om att det laggar mycket. Jag har definitivt inte bestämt mig för om jag ska fortsätta spela.
 
Sv: CityVille

Kan du? Det kan inte jag :confused:
Får väl försöka ladda igen och se om det hjälper med att testa en 4e gång. Dock lika segladdat som FtV :crazy:
 
Sv: CityVille

Du kan ha samma grannar till att jobba i flera byggnader men du kan nog inte skicka inbjudningar till samma person flera gånger på en dag. Så vänta tills imorgon så ska det säkert gå bra :)
 
Sv: CityVille

Jag gillar förresten CityVille skarpt. Det är kul och flyter på bra och sidan laddar riktigt snabbt när man ska hälsa på sina grannar. Inte alls så segt som FrontierVille eller FarmVille.
 
Sv: CityVille

Laddar FV segt för dig? För mig laddar det riktigt snabbt trots att jag har största farmen (coins).
CV är helt klart stabilare när man väl lyckats ladda det än vad FtV är. Fick ladda om ett par ggr igår men FtV är ju mer regel än undantag att man får ladda om. Då det är första gången varje dag det sega kan man kanske göra så att man startar spelet och sedan äter frukost duschar osv så är det klart när man är färdig för spelandet :idea:.
Fick en "cityseal" idag och det står att man använder den till att göra färdig "comunitybuildings" när behöver man den typen av saker. Till de jag byggt hitills har inget liknande behövts.
 
Sv: CityVille

Nu måste jag fråga de som kan mer. Jag har ett uppdrag att få en pop på 2.000 men jag har ledsna invånare. Jag har för låg "level" för att kunna köpa en ny "community building", ska jag då bygga upp ett till museum eller bibliotek (som ajg redan har) eller ska jag vänta tills jag kommit upp i rätt "level" och får en ny byggnad?
 
Sv: CityVille

Åh, jag får inte mina "requests" att visa sig på facebook. Istället för att få ett skrivet facebookmeddelande blir det bara en ruta med tre stycken streck och det syns sedan inget i min statusrad. Så här har det varit nästan jämt med några få undantag. Vet något hur man löser felet?
 
Sv: CityVille

Det gäller att dina grannar ska köpa en "fri tomt" och sedan lägga ut en "request" om att grannar får komma och bygga (eller så snubblar du bara på en fri tomt när du besöker grannar). Har man tur får man den, har man otur har 6 andra spanat in tomten.....
Man kan säkert snacka ihop sig med någon granne också.

Jag behöver förresten 8 endorsement om någon har att skicka.
 
Sv: CityVille

Det är när man ska bli huvudstad tror jag. Man lägger ut en request från uppdraget.
 
Sv: CityVille

Ahhh- nu fick jag det med :) Tack vare Camilla som skänkte lite mjöl till mig :)

JAg kan inte få upp requests på min lilla dator men det går bra med denna. Vet inte om det beror på kapaciteten?
 
Sv: CityVille

Det tog ganska exakt 1 dygn för mig att tröttna. Tror jag har 220 invånare och måste nu ha 3 "offentliga" byggnader för att kunna komma vidare. Det betyder att jag måste ha 15 grannar som jobbar i dessa byggnader= samma grannhysteri som i FtV. Bristen på energi är ett annat problem som gör att jag tröttnar + laggandet har fått ladda om flera gånger redan för att det inte gått att samla in från affärsrörelserna.
Jag stod inte ut ens så länge :o. Gillade det inte alls...

Fick en vänförfrågan på annat spel istället som jag provade, så nu är jag fast i CSI istället :D.
 
Sv: CityVille

Vad hände med denna tråden- har ju skrivit fler inlägg....
Kan någon förklara för mig hur de får de nya sakerna?
De finns inte hos mig- och jag har inga uppdrag heller....
 
Sv: CityVille

Jag har haft problem med att inte se mina uppdrag. Om jag laddar om spelet så fungerar det dock.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 884
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 453
Senast: Pratsch
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 426
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp