City Gross hästsortiment

stjarnfrugt

Trådstartare
Biltema har ju sin sida så jag tänkte att City Gross kan ju få en också, har inte hittat någon.

Vad tycker ni om hästsortimentet?

Jag såg nu i veckan ett knallgrönt regntäcke för under 400 kr, vet ej märke men antar att det är Haglunds. Någon som har detta och vet något om storlek, passform osv? Eller hur Haglunds täcken är överlag? Min häst har mellanstorleken 140 cm i Bucas och horseware så frågan är vilken storlek man isåfall ska köpa i Haglunds..?

I övrigt brukar jag köpa lucern, b-vitamin, hinkar, ryktstenar och småsaker på CG och tycker det är kanonbra att få med sig sånt hem i samma vända som man handlar mat :)

Sv: City Gross hästsortiment

Jag kan svara med min erfarenhet av Haglunds täcken; ÄLSKAR dem!!! Tål mkt och håller tätt i alla väder! Har aldrig haft ett läckande Haglunds täcke! De är 600D men känns mkt starkare. Och tål en del som sagt. Regntäckena jag haft har varit stora i bogen. Vintertäckena med hals mer normala i stl.

Det fleecefodrade? Har ett sånt till min, har inte använt det så mycket men hittills håller det tätt. Det är inte reglerbart i bogen, och jag har inte jämfört det med andra täcken storleksmässigt.
cimg1301_517fa5359606ee31640fd5f7.jpg

Jag stor-handlar ofta på CG och hästgrejorna är väldigt prisvärda i "vår" butik. Faktiskt samma priser som Börjes har på linfröolja o foder. Sedan har de Hansbos sortiment, kanske något mer? De hade en period ett lager BoT de sålde otroligt billigt, typ 1200:- för ett fleece.
Jag köper framförallt foder, tillskott o när jag behöver typ produkter som läderbalsam o hovtjära etc där.

har flera täcken därifrån, t ex haglunds och trend täcken, liknar granngårdens sortiment. mycket halv budget så som hansbo, jacson, catago,källkvist osv.
jag köper framförallt tillskott där, de är de enda jag vet som har linfrö pellets :p. hinkar osv är också bra pris på.

Aha, är det fleecefodrat? Attan, jag som behövde ett ofodrat :( Vad har din häst för stl i Haglunds och i andra täcken? Är det samma? Min har som sagt 140, och jag antar att Haglunds bara finns i 135 resp 145 så frågan är vilken man ska ta isf...

jag har ett haglunds ofodrade regntäcke i 145, är lite stort i storleken och är mer som 150. ligger bra på min häst som har 155. rymligt i bogen osv så tror du kan ta ett 135 utan problem.

Jag har för mig att täcken och schabrak som City gross säljer kommer från Hansbo :)

Aha, är det fleecefodrat? Attan, jag som behövde ett ofodrat :( Vad har din häst för stl i Haglunds och i andra täcken? Är det samma? Min har som sagt 140, och jag antar att Haglunds bara finns i 135 resp 145 så frågan är vilken man ska ta isf...

Japp. Här har de haft enstaka partier riktigt billiga ofodrade regntäcken så håll ögonen öppna. Tycker annars att det är vad CG är bäst på, billiga partier och reavaror, det ordinarie sortimentet har jag inte tittat så mycket på.

Min har 145, och har samma i Biltemas vintertäcke. Vet inte vad det är för storlek på hennes övriga täcken som hon hade med sig.

Jag har för mig att täcken och schabrak som City gross säljer kommer från Hansbo :)

CG saluför både Hansbos, källqvist och Haglunds täcken , ibland även Jackson .

Skillnaden mot biltemas som väl helt hittat på egna "märken" ?

Har city gross hästsaker :eek:!? Vet ni om det finns på alla varuhus eller bara i vissa städer? :D

Kan man hitta nånstans vilka städer det finns hästsortiment i?
Allt jag kan köpa i hästväg på "mitt" CityGross är kutterspån och morötter :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka