Citruspress?

Crossline

Trådstartare
Hur pressar ni citron, apelsiner eller lime?
Menar i lite större mängder än en skvätt på fisken eller i guacamolen, menar mer apelsinjuice eller drinkingredienser.

Vad rekommenderar ni?

Min är inte mycket större än vanliga (eldrivna) citruspressar, den ser ut såhär:
8ab385ed7a8960f068cb7cbc76f5a41a.jpg

Jag gör mest juice med alla typer av frukt som jag tycker är gott. Man kan ju köra grönsaker osv också men sånt hålls inte jag med ;)
Tycker det är så smidigt att man tex bara kan kasta i hela äpplen utan att ta bort kärnhus osv.

Min är inte mycket större än vanliga (eldrivna) citruspressar, den ser ut såhär:
8ab385ed7a8960f068cb7cbc76f5a41a.jpg

Jag gör mest juice med alla typer av frukt som jag tycker är gott. Man kan ju köra grönsaker osv också men sånt hålls inte jag med ;)
Tycker det är så smidigt att man tex bara kan kasta i hela äpplen utan att ta bort kärnhus osv.

Om jag hittade rätt modell så verkade just den lite dyrare än vad jag har tänkt mig. Men den verkar superbra, så jag lägger den på minnet i alla fall :)

Min heter Braun citromatic och är ca 25 år gammal, går som en klocka
Tack!

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 021
Senast: Mabuse
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 630
Senast: Bison
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: ufot
·
Hemmet Har ett hus byggt för ca 5 år sen. Var sjukskriven för utmattning när jag ansökte om avloppslösning och litade helt på entreprenören som...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama