Cirkulationspump?

bettysmatte

Trådstartare
Om man inte har vattenburna radiatorer i sitt hus, vad används då cirkulationspumpen till :confused: ? (Säkert en jättekorkad fråga.... :D )
Vi har haft ett mysko ljud från vår filteranläggning/"vattenrum" ett tag, och fick idag reda på att cirkulationspumpen var full av järn, och att detta troligtvis orsakade problemet. Sedan började jag fundera på varför vi har en cirkulationspump.....
 
Jag har också en cirkulationspump, för att varmvattnet inte ska ta evigheter på sig. Det är relativt långt avstånd mellan kran och varmvattenberedare.
 
Ja, vad kan det vara? Kanske 20 m, rörvägen från varmvattenberedaren till den kran som är längst bort.
Vi har kanske 3-4 meter som längst. Jag måste nog kolla med rörmokaren om vi verkligen behöver en cirkulationspump... För om rengöringen inte funkade kunde det vara så att cirkulationspumpen behövde bytas ut, och det känns ju märkligt att lägga flera tusen på något som kanske inte behövs....
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 517
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 828
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 037
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp