Cinderella såld

Sv: Cinderella såld

åhh vad spännande..:bump: :bump:
marcus är en sån otroligt skicklig ryttare o jag vill verkligen se vad han kan göra med cinderella.. :love:

maria har ju trots allt kvar spender o kan satsa på förbundskapten rollen istället.

Vad skoj, var väl ingen världsstjärna iallafall inte med maria ovanpå...men vem vet vad en så skicklig ryttare som Marcus kan göra....

Jag tycker den hästen verkar skitsvår! Den kan ju riva en hel bana ibland ju!:eek:
Hoppas Marias andra hästar kommer vara jämnare, så hon slipper sådana där jättetabrage som hon så ofta hade med Cinderella!

Blir intressant att se henne med Ehning! Han rider ju gudabra!:love:
Så bättre ryttare kunde ju Maria inte hittat till sin häst!

Undrar vad han betalade? Ngn som vet?

Nu tänker ju jag dirket rent egoistiskt att jag kanske har tur att få se Spender S som jag äääälskar oftare när Cinderella är ur bilden! :angel:

Tråkigt för Maria men det klart hon kan inte behålla så många hästar nu när hon inte sponsras av Ericsson längre

kopparberg skrev:
Jag tycker den hästen verkar skitsvår! Den kan ju riva en hel bana ibland ju!:eek:
Hoppas Marias andra hästar kommer vara jämnare, så hon slipper sådana där jättetabrage som hon så ofta hade med Cinderella!

Nu tänker ju jag dirket rent egoistiskt att jag kanske har tur att få se Spender S som jag äääälskar oftare när Cinderella är ur bilden! :angel:

Håller med, snacka om snygg häst och lätt även fast han är lite grov:love:

kopparberg skrev:

Du får ursäkta men jag tror att Cinderella ibland river hela banan för att Maria ofta är i obalans, hennes sits är ju inte någon dröm precis och Cinderella är en känslig häst. Alla Marias hästar är ojämna och det är ofta hon gör urusla ritter där hon river halva banan, det kan ju inte bero på att alla hästar hon har råkar vara ojämna iallafall :smirk:

Nu får vi nog se Cinderella gå kanon på vanligt tränsbett med en ryttare som sitter still iallafall:bow:

ANG. CINDERELLA!!!
MAN BLIR SOM SERIÖS TRÄNINGSPERSON BESVIKEN ATT LÄSA DESSA DÅLIGA INSÄNDARE DÄR MARIA GRETZER UTSES SOM EN DÅLIG RYTTARE!
JAG UNDRAR VAR NI BEFINNER ER I FÖR TRÄNINGS/TÄVLINGSSTADIUM EGENTLIGEN!
FÖRHOPPNINGSVIS KOMMER NI NÅGON GÅNG ATT KOMMA TILL SKOTT OCH FÅ BRA TRÄNING DÄR NI KOMMER ATT FÅ EN BÄTTRE SYN PÅ DETTA ÄN VAD NI HAR FÖR TILLFÄLLET!!!
EN ÖDMJUK PERSON SOM VET ATT ÄRLIGHET LÖNAR SIG!!!:banana:

Nä just det för det är ju givetvis alltid hästens fel att det går dåligt, eller hur:smirk:

En ödmjuk person borde också lärt sig var capslock sitter. :smirk:

Det här är ett åsiktsforum. Man får tycka vad man vill så länge man inte smutskasta någon. Och det där var väl ganska seriös, grundad kritik utan påhopp?!? Tyckte jag iaf.

oh! spännande! :)
SKa bli intressant och se hur det går för Marcus & Cinderella på Stuttgart!

*lånar*

Att Maria inte har den stadigaste sitsen beror väl till stor del på att hon är så himla liten och kort, med stora hästar. Vad jag har läst/hört/sett så arbetar hon väldigt mycket med balans, styrka och sits.

Jag tror ju inte att dom menade så som du tog det. Dom sa ju bara att hon hade dålig balans? Vad är det med det? Dom jämförde ju inte med dig själva, utan med marcus ehning!!:)

Så kanske det är! Minns när jag var och kollade när landslagsryttarna tränade för Noreen.
Maria fick då kritiken "sitt still" och "överrid inte".

Jag undrar vad som var oärligt i att tycka att Marcus Ehning är en bättre ryttare än Maria? :confused:

*knapplån*

Personligen så vet jag att Cinderella inte är en enkel häst och hon har varit placerad både WC och i Grand Prix, så kapacitet finns det. Tycker det ska bli jättespännande att se hur Marcus kan utveckla henne!! Maria kunde definitivt inte hitta någon bättre ryttare och hur Maria än rider så är det ju faktiskt hon som tränat upp Cinderella till Grand Prix.

/Timsetim

Dessutom är det ju så att bara för att det är en bra häst, så funkar den inte med alla ryttare.
Utan att man för den delen säger att en ryttare är dålig för att den inte får en viss häst funka.
Eliten "byter" ju hästar titt som tätt!

Fö så var väl Butterfly Flip hos ngn annan svensk elitryttare innan Malin fick henne? Och hon funkade inte för fem öre.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den godkända hingsten Triton Hästak är såld. Köparen har länge haft ett gott öga till Triton och nu blir det Alexander Zetterman som ska...
Svar
0
· Visningar
717
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter MHS Going Global, som tävlade OS i Rio för Irland, är såld till den grekiska ryttaren och arvtagerskan Athina Onassis. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
368
·
Avel Han har inte varit i avel de sista 5 åren. http://www.tidningenridsport.se/Tavling/Hoppning/2016/11/Linda-Heed-blir-av-med-Nivaeu/
Svar
9
· Visningar
2 526
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons lilla vinstmaskin Cassius Clay är såld till USA. Precis enligt planen, säger Malins pappa Pelle Baryard till...
Svar
0
· Visningar
352
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur