Cinderella eller Viking Grace?

Idas

Trådstartare
Finns det någon här som åkt med båda (sedan Grace blev renoverad) och har någon tanke kring vilken man helst väljer?

Grase enligt min bror som frekvent åker med båtarna, jag har nyligen åkt med cinderlla som var lite shabbig.

Grace är nog inte renoverad, men relativt ny. Den är väldigt annorlunda än de anda Vikingbåtarna på Åbolinjen. Jag gillar den.

Grace alla gånger :love:! Den är nyaste båten. Man kan sitta på däck i fina möbler och sola, fräsht spa, modernt diskotek...
Cinderella, amorella, rosella etc är gamla och rätt skabbiga.

Berätta var och hur och varför?
Att färjorna dockas ibland och fixas till lite är ju rutin, men renovering är något helt annat.

På Viking Lines sida står

Viking Grace är tillbaka
Och hon är snyggare än någonsin! Fartyget har varit iväg på dockning och återkommer med förnyad taxfreebutik där det nu finns mer plats för modeprodukter, vin och champagne. Även restaurangerna har fått en ansiktslyftning, med t ex nya bord i restaurang Oscar och barnbord i The Buffet.

På Viking Lines sida står

Viking Grace är tillbaka
Och hon är snyggare än någonsin! Fartyget har varit iväg på dockning och återkommer med förnyad taxfreebutik där det nu finns mer plats för modeprodukter, vin och champagne. Även restaurangerna har fått en ansiktslyftning, med t ex nya bord i restaurang Oscar och barnbord i The Buffet.
Pk. Känns inte som en renovering i den bemärkelsen, tycker jag - inte om man jämför med Amorellas renovering iaf. Det var en helrenovering för ett antal år sedan.

Pk. Känns inte som en renovering i den bemärkelsen, tycker jag - inte om man jämför med Amorellas renovering iaf. Det var en helrenovering för ett antal år sedan.

Jag skrev inte att den var helrenoverad heller. Men vad som är renovering och inte är väl en tolkningsfråga antar jag.

Kommer inte ihåg om det var cinderela det var när vi hade bokat in oss på brunch buffé. Men dåligt var det. Tidigare har det jämt varit reserverade sittplatser, nu var det inget reserverat, vi fick ingen hjälp alls att hitta bord, fanns inte ens lediga bord å när vi väll fick tag på ett bord var det lortigt. Maten var inte bra heller. Vi var extremt besvikna.

Liknande trådar

Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 276
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 561
Senast: Squie
·
Samhälle Alltså TV2 Danmark :bow: Först Helgstranddokumentären som var ett superviktigt projekt i sig, men nu detta. Jag skulle jobbat i...
2
Svar
38
· Visningar
3 179
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar