Chokladhäst!

Sv: Chokladhäst!

Säkert inte så farligt med en då och då. Men då får du nog borsta tänderna med, för riesen är klibbigt! :idea::D

har oxå hört att de kan ge utslag på ev. dopingtest, men tror inte att de e skadligt för dom:)
akta så h*n inte får hål i tänderna bara;):D

Ge inte chocklad förre tävling, det visar doping!!!

Jo nej jag har inte direkt tänkt att ge henne ofta alls- har bara funderat på klickerträning och skulle komma på vad hon tycker om allra bäst och skulle gärna kämpa för att få under de mycket svårare momenten: och det är ju reisen! Skummare pålle for man nog ta och leta efter :rofl:

ja har hört att hästar inte ska äta choklad... men i mindre mängder kanske de inte gör nåt :D

Oj... Min älskar kexchoklad och har fått det någongång när vi varit och tävlat... :crazy: Tur det bara var klubbhoppning :p

:angel:har haft en häst som gillade kanelbullar doppat i kaffe:rofl: så fort man fikade i stallet så stod hon å hängde över boxdörren å skulle va med:p

Choklad och häst är nog ingen vidare kombination. Det där med doping låter väldigt konstigt måste jag säga, borde vara hyffsade mängder för att en sådan sak skulle ge utslag. En chokladbit innan starten har jag svårt att tänka mig skulle ge ngt utslag. Sen om de nu är så, så ska man väl för all del inte chansa, speciellt inte på stora tävlingar. Sen tycker väl jag personligen att de borde finnas lite mer hästvänligt godis som hästen kan tycka om och låta chokladen vara till människor.

Choklad och häst är nog ingen vidare kombination. Det där med doping låter väldigt konstigt måste jag säga, borde vara hyffsade mängder för att en sådan sak skulle ge utslag. En chokladbit innan starten har jag svårt att tänka mig skulle ge ngt utslag. Sen om de nu är så, så ska man väl för all del inte chansa, speciellt inte på stora tävlingar. Sen tycker väl jag personligen att de borde finnas lite mer hästvänligt godis som hästen kan tycka om och låta chokladen vara till människor.

Victory Tilly åkte dit på doping för 1 nanogram koffein, hur lite är det? Slickat på en sockerbit med kaffe, typ.
En chokladbit skulle ge megautslag på testgrejerna.

Victory Tilly åkte dit på doping för 1 nanogram koffein, hur lite är det? Slickat på en sockerbit med kaffe, typ.

Källa till informationen om mängden i Victory Tillys positiva prov?

Om resultatet av en analys visar på 1 ng/ml urin så säger det inget om mängden hästen fått i sig. Den kan ha fått i sig stor mängd en ganska lång tid innan provet togs, eller en liten mängd strax innan provet togs.

Allmänt, hästar som tävlar bör inte ges choklad eller kaffe. Det är samma regler som gäller för en liten hopptävling och Elitloppet.

appropå hästar+choklad. finns det nåt vackrare än (svett)fuxar som verkligen är chokladbruna (typ chokladandel 60%). Kom gärna m bilder (om inte ts misströstar). :)

Med tanke på att det är rena giftet till hundar, skulle inte jag ge det till hästar heller trots att det är två helt skilda arter!

och som nån annan skrev, hittas det i kroppen vid tävling så är det dopingklassat.
och dopa sin häst är ju onödigt...;)

Det kan visa utslag på dopingtester om man gett hästen lite mer choklad (en liten riesen bit hade nog inget visat) I den fråga om att ge choklad så är det ej skadligt för hästen i Små doser. Någon bit då och då gör inget. Diskuterade detta med en anställd vid flyinge då jag tog upp min hästs vanor - att tugga tuggumi ;) (hon spottade alltid ut det efter ca 20 min och hon tyckte bara om lakrits) hehe... Diskuterade då lite allmänt om "snacks" och detta var enligt henne ingen farligt. Men dock i små doser och ej dagligen. :D

Källa till informationen om mängden i Victory Tillys positiva prov?

Om resultatet av en analys visar på 1 ng/ml urin så säger det inget om mängden hästen fått i sig. Den kan ha fått i sig stor mängd en ganska lång tid innan provet togs, eller en liten mängd strax innan provet togs.

Allmänt, hästar som tävlar bör inte ges choklad eller kaffe. Det är samma regler som gäller för en liten hopptävling och Elitloppet.

Enligt uppgift inte fått nåt alls så det var kontaminerad box.

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: screen
·
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 111
Senast: co-SMAD4
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka