Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket leder till frågan: Tycker de om choklad?
Jag har hört bara att man inte ska ge det innan tävling att det då kan ge utsag på doping,vet inte om det är sant//Nu har jag ännu en väldigt omotiverad fråga: tål hästar choklad?
Choklad och häst är nog ingen vidare kombination. Det där med doping låter väldigt konstigt måste jag säga, borde vara hyffsade mängder för att en sådan sak skulle ge utslag. En chokladbit innan starten har jag svårt att tänka mig skulle ge ngt utslag. Sen om de nu är så, så ska man väl för all del inte chansa, speciellt inte på stora tävlingar. Sen tycker väl jag personligen att de borde finnas lite mer hästvänligt godis som hästen kan tycka om och låta chokladen vara till människor.
Victory Tilly åkte dit på doping för 1 nanogram koffein, hur lite är det? Slickat på en sockerbit med kaffe, typ.
Källa till informationen om mängden i Victory Tillys positiva prov?
Om resultatet av en analys visar på 1 ng/ml urin så säger det inget om mängden hästen fått i sig. Den kan ha fått i sig stor mängd en ganska lång tid innan provet togs, eller en liten mängd strax innan provet togs.
Allmänt, hästar som tävlar bör inte ges choklad eller kaffe. Det är samma regler som gäller för en liten hopptävling och Elitloppet.