C
CaSandran
Senast jag köpte foder såg jag priserna på Krafft´s lucern hack..somstigit till nästan 350 kr (!!!) HELT GALET!
Vet någon vad det beror på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Senast jag köpte foder såg jag priserna på Krafft´s lucern hack..somstigit till nästan 350 kr (!!!) HELT GALET!
Ta bara höt. För 20 år sedan kostade det 1 kr kg. Med dom kostnaderna så som disel, gödsel mm som har ökat som BORDE dt ligga på runt 7 kr kg idag..
Men så är det ju med allting..
Min svärfar berättar att när dom var små, för drygt 60 år sedan..så körde man in ett havrelass till stan.
För det lasset kunde man köpa en traktor.
Idag får man inte många tusenlappar för ett lass. Efter allsköns avdrag. Och för någon tusenlapp kan man inte ens få ihop till ett nytt traktordäck.
Enda sättet att få betalt är att lägga höet i små påsar och rita ett marsvin på utsidan.
Då kommer man upp i dryga 150 kronor kilot..typ
AM
Vart köper ni lucernhack med dessa priser? Jag var där jag brukar köpa lucernhack, (kraffts) och frågade vad en säck kostade, kommer inte ihåg exakt på kronan men hon tog runt 170kr, hon hade inte hört om någon mer höjning från sin leverantör heller. Undrar även vart ni bor i landet, tycker att det låter konstigt att ni betalar nästan det dubbla.
Det beror på att de fått upp ögonen på den "lucernhysteri" som nu råder bland hästfolk! Högre efterfrågan, ny fluga= då chockhöjer vi priset
Jag hoppas att folk sansar sig och hittar alternativa proteinkällor istället för att köpa till varje pris.
Troligen på denna kassa sommaren. Kika på andra märken är mitt tips.
VA!!!!
Jag som har en säck som är nästan slut, tänkte köpa nytt snart