Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker inte d var ngt konstigt med d. Westernhästarna blir visst trasiga,speciellt i USA och andra länder där många ska va klara till 3 år. Man ska va mer än vaksam när man ska handla hästar speciellt där d tävlas hårt o tidigt..
jag tycker det är mer hemskt att det går utför för halvblodsaven känns det som. Läs runt i lite äldre trådar på buke och du får se hur hästarna tas bort eller är skadade innan dom ens är inridna/utbildade.
Flera jag sett har varit inne på klinik och behandling flertalet gånger innan hästen fyllt 4 år...
Rättelse:
Där många ska vara klara vid 2 års ålder. Filmen är från World Show, vilket år vet jag inte. Hästarna i klassen är 2 år gamla och går bättre än min snart 4 åring...
http://www.youtube.com/watch?v=bUZwytUj6Tc
Dessutom satsar man även i USA på tävling av äldre hästar...man ansluter hästarna till NRBC där man tävlar hästarna som fyra, fem och sex år...för att ta bort lite focus på NRHA Futurityt...
Så det går åt rätt håll...
Det skulle vara intressant. Om det bara fanns mera tid. Vart mera exakt är träningen? Kan jag klämma in det så kommer jag gärna och kikar lite.
*svarar ist f Lenita*
Det är i segerstad hos Anki....
börjar kl 9 på morgonen
Blev smått mörkrädd när jag satt och bläddrade i en hästtidning och får syn på en annons om en westernhäst (reining) till salu:
"Utbildad av uppfödaren vars hästar håller även när de är äldre än 10 år."
Brukar/anses (tävlings)westernhästar vara förbrukade och trasiga när de är 10+? Kan inte vara någon nyttig och hälsosam träning i så fall...
Amen to that.
Var på Täby med Allie för nån vecka sedan.
Där stod det 5 halvblod, ingen av dem fyra fyllda och 3 av dem var behandlade för diverse pålagringar. En hade SPATT och den femte var utdömd.....
Hur jag vet? Jag frågade.
Jag ska verkligen försöka komma dit. Den här tiden på året behövs inspiration också. Har aldrig varit hos Anki, men jag ska kolla på Eniro hur jag hittar dit. (Skulle vara kul att se en "Bukare"l ive också.)
Jag personligen tycker det är förtidigt att rida en 2åring. Men det är min personliga uppfattning. Jag vill ha en häst som håller länge.
Varför rider man in quarter så tidigt? är det för de här ålders klasserna(fu...nåntint är inte så duktig på alla termer än)???
Kropp som en kraftig falukorv och ben som ser ut som tändstickor, det bådar inte för något annat än problem.
Känner en som köpte en quarter för 80000:-. De dagar den hästen var ohalt kunde man räkna på fingrarna.