Sv: Chockad av annons
Åk ut till de riktigt duktiga westernryttarna och kolla vad dom har i stallen... Tror nog att du finner lika många GAMLA hästar som är friska där, som i villket annat stall som helst.... Är det för att dom ofta rids in som två åringar som dom ska "gå sönder"??? Du kan åka med mej runt då jag åker på clinics och annat och kolla om det bara står unga hästar i stallen där man föder upp quarter hästar.. Det gör det inte, kan jag lova. Kolla bara dom gamla hingstarna i USA som har gått som bäst då dom var jätte unga, dom har även gett många bra avkommor och är riktigt gamla. Chex (min häst) borde ju vara förstörd vid det här laget, om så var fallet att dom inte kan ridas in som unga. Och jag tror inte att jag var en hästplågare sist jag kollade mej i spegeln i alla fall.... Sedan är det ju så att det måste ske på rätt sätt, och det får man ju ta hjälp av duktiga tränare med! Tror inte att en häst blir friskare av att inte använda sin kropp, den måste belastas (inte utav just ridning), men upp och ner, fram och tillbaka, under sin uppväxt för att stärka leder osv. Sedan behöver dom en del för att hålla ett gott psyke också, tror jag.. Och enligt något annat jag läste så är ju inte det som western hästar gör som arbete med boskap så avancerat, dom möte ju inge eldiga tjurar... Så, jag tror nog att dom håller!!